Vereenvoudig zware en complexe montage

Hoi allemaal

Ik werk momenteel aan een project met een relatief zware hoofdassemblage (meer dan 2400 onderdelen zie PJ)) Dus het is duidelijk dat het RAM-geheugen is, het crasht, het display bugs...

Ik werk altijd in licht en zoveel mogelijk in de subassemblages, maar als ik naar de hoofdassemblage wil wordt het al snel een gedoe.

Wat zijn uw oplossingen om zo'n assemblage te "verlichten"? Ik controleer altijd de "complexe montagemodus", maar om eerlijk te zijn weet ik niet echt wat het verandert?!

In zo'n assemblage zitten veel schroeven, het wordt snel zwaar in schroeven! Het is essentieel in subassemblages, maar in de hoofdassemblage zouden we het zonder kunnen doen. Is er een optie om de belasting van alle gereedschapskistelementen in een specifieke assemblage te verwijderen? Dat zou geweldig zijn!

Anders is er mijn doe-het-zelf-methode, elke subassemblage heeft een configuratie met en zonder schroeven en daarom bevat mijn hoofdassemblage alleen de configuraties zonder schroeven. Maar het is nogal vervelend om op te zetten.

Als je advies of feedback hebt, ben ik geïnteresseerd!

assemblage_lourd.jpg
5 likes

Hallo aan jou, het is een genoegen, we voelen ons minder alleen met dit probleem!! Al als je cilindrische onderdelen hebt, vergrendel je dan de rotaties? Dit verwijdert vrijheidsgraden en dus berekeningen voor Solidworks, voor de rest ziet je methode er best goed uit.

Ps: Gebruik je de speedpak??? Ze zijn soms heel praktisch

6 likes

Hallo
We werken ook aan zeer grote assemblages. Om de last te verlichten, zijn er tal van acties die moeten worden ondernomen. Op de stukken staan regels omdat afhankelijk van de manier van tekenen al invloed heeft op de zwaarte. De manier om de assemblages en subassemblages te maken. Het zal moeilijk zijn om het u uit te leggen omdat het onderwerp enorm is, maar ik kan u de hoofdlijnen geven.
Geen onnodige details , we maken configuraties met de defeature tool (vol, licht).
De geïmporteerde onderdelen idem of zelfs hertekenen om geen gezichten te hebben, geen externe referenties, uw beeldkwaliteit te verslechteren om de grafische kaart te ontlasten geen flexibele assemblage, het maximale aantal lichamen samenvoegen om de vlakken te beperken, de beperkingen per onderdeel beperken, subassemblages maken om de beperkingen van het eerste niveau te beperken.
U kunt inderdaad een configuratie maken met schroeven en zonder schroeven.
Het is duidelijk dat je, om een zeer grote assemblage te hebben die niet te zwaar is, bij het begin moet beginnen.

Moge de kracht met je zijn.

4 likes

Zie deze geweldige tutorial voor grote assemblages in solidworks

https://www.youtube.com/watch?v=2Ai7iJNYQMI

Uw optie om de schroeven te verwijderen is een goede zaak

Met de blokkeerbalk kunt u de onderdelen ook bevriezen

Controleer goed de reconstructietijd van de onderdelen

De defeature is ook een goede zaak

enz....

5 likes

Hallo

Natuurlijk zijn alle hierboven gepresenteerde tips belangrijk en hebben ze effecten die niet mogen worden verwaarloosd.

Maar hoe zit het met de configuratie van uw pc?

We werken vaak aan grotere samenstellingen. Zie de bijlage en deze bespreking: http://www.lynkoa.com/forum/3d/nombre-de-niveau-de-sous-ensemble-general-cao

Net als iedereen hebben we problemen en bugs. We slagen er echter in om effectief te werken.

capture.png
3 likes

U kunt ook proberen de beeldkwaliteit van uw kamers te verminderen, het kan een goede zaak zijn om de weergave te verbeteren

2 likes

Bedankt gt22 voor de video. Ik zal er eens naar kijken als ik meer tijd heb.

Mijn huidige pc is geen bliksemschicht, maar hij houdt stand, in feite is het:

- Processor: Intel® Core™ i7-4810MQ (Quad Core 2,80 GHz, 3,80 GHz Turbo, 6 MB 47 W, met HD Graphics 4600)

- RAM: 16 GB (4 x 4 GB) 1600 MHz DDR3L

- Grafische kaart: NVIDIA® Quadro® K3100M met 4GB GDDR5 geheugen

Ik heb zojuist deze functie gevonden (zie PJ) waarmee je alle toolbox-componenten van een assemblage op alle niveaus kunt selecteren. dan kunnen we ze verwijderen...

Is dit een goed plan?!

selection_toolbox.jpg

Hallo

We hebben hetzelfde probleem, hier is de methode die we toepassen:

- Creatie van een vereenvoudigde configuratie in alle subassemblages: verwijdering van de schroeven, gebruik van de componentconfiguratie (rondsel zonder tanden, riem), eliminatie van herhalingen, verwijdering van interne componenten. De schrapping mag er niet toe leiden dat een onderdeel onder spanning komt te staan

- Aanmaken van een speedpak op deze config

- Beperk de componenten volledig op een isostatische manier (bijv. coxialiteit met rotatieblokkering + punt/vlak toeval)

- Vermijd lange ketens van stress

- Vermijd afstandsbeperkingen

- Geen flexibele componenten

- Activering van de blokkeerbalk en toevoeging van punten voor beperkingen

- Geen fout in de modelboom

- Gebruik de speedpaks van de subassemblages in de hoofdassemblage en gebruik de configuratie naar behoefte

- Gebruik van de grote ontwerpmodus

Dat is het, het is veel werk (configuraties maken, punten toevoegen, beperkingen wijzigen...), daarmee beheren we sets van 30000 onderdelen (19000 uniek)

assemblyxpert.jpg
6 likes

Bedankt Yoan voor je feedback!

Je hebt gelijk, er moet vanaf het begin en in alle subsets rekening mee worden gehouden.

Aan de andere kant lijkt het een beetje op het verhaal van de hond die zijn staart doodt! Kortom, om de grote samen te kunnen beheren, vereist het veel meer werk, dus veel meer tijd en veel meer risico op fouten. Dus is het niet beter om wat tijd te verspillen met een grote montage die een beetje achterblijft? :p Waar is de winstgevendheid van de tijd in dit alles:p

Ik maak een grapje, maar het lijkt een echt probleem te zijn op alle CAD-software dit beheer van grote bestanden met de beperkingen van de huidige machineprestaties.

Wat dat betreft, laat ik je mediteren! Goedenavond allemaal en tot morgen!

3 likes

Ik vergat in mijn lijst:

Beperk het aantal componenten tot 30 per subset (zeer moeilijk)

Het is waar dat het veel werk vereist, maar als het vanaf het begin wordt gedaan, verlies je minder tijd dan wanneer je de sets en delen overneemt.

Dat is ons probleem vandaag, we zijn begonnen met kleine sets dus geen prestatieprobleem, maar nu we complete machines maken, moeten we helemaal opnieuw beginnen.

Dus nu passen we deze methode toe op alle assemblages, bovendien heeft het het voordeel dat de kwaliteit van de assemblages wordt verbeterd (geen fout in de boom, geen overbeperking). Indirect vergemakkelijkt het de uitwisseling met de buitenwereld, in feite kunnen we een klant of een onderaannemer een vereenvoudigd 3D-model sturen zonder interne componenten

Wat andere software betreft, heb ik de indruk dat het hetzelfde is. Ik had wat onderzoek gedaan naar het beheren van grote assemblages met andere software, hier is een voorbeeld met Inventor:

http://beinginventive.typepad.com/files/inventor-deep-dive---large-assembly-instructions.pdf

Toch 40 pagina's om uit te leggen hoe je met grote assemblages om moet gaan

Veel leesplezier!

4 likes

En ook de weergave van alle plannen en schetsen in elk onderdeel of subassemblage die een assemblage of vergelijkingen in een onderdeel of vergelijking tussen verschillende onderdelen kunnen verzwaren.

Elk stuk moet zoveel mogelijk "grafisch" worden belicht

3 likes

Hallo Thom@s,

Een oplossing voor uw bedrijf zou kunnen zijn om te investeren in de vereenvoudigingssoftware 3D_Evolution Simplifer. 

Het is een conversiesoftware die grote assemblages vereenvoudigt door automatisch interne onderdelen of onderdelen met een klein volume te verwijderen... Er is een veelheid aan configuraties.

De software is een aanvulling op de CAD-software op de markt. Het wordt in veel internationale verenigingen gebruikt.

Hier is een video van de vereenvoudigingen die kunnen worden aangebracht

https://www.youtube.com/watch?v=BPiLQgxHXkw

de software opent alle formaten, inclusief native SolidWorks-bestanden

Fijne dag