Simulatie van ondergrondse tanks

Hello@tous

Ik zit vast aan een simulatie om de dikte van een lege tank onder het Saharazand te bepalen, ik overweeg te simuleren met een vloeistof met een dichtheid van 1900+200 kg/m3 (natte zanddichtheid), maar ik heb de indruk dat het gedrag van de zanddeeltjes daar niet stopt, Vooral met het seismische effect.

Eventuele suggesties, bij voorbaat dank. 

Hallo LInk

Ga je gebruik maken van SW simulatie of Flow simulatie?

Wat bedoel je met seismisch effect?

Kunt u de diepte aangeven in verhouding tot de diameter? Met andere woorden, als de stortbak wordt begraven met 2 of 3 m zand erop, is dat niet hetzelfde als wanneer de stortbak gelijk ligt met slechts 50 centimeter zand erop. Ook staat het buitenoppervlak van de tank in direct contact met het zand of wordt het op een vlot geplaatst.

Als de stortbak met een diameter van 1,5 keer zijn diameter wordt begraven, moet kunnen worden aangenomen dat de druk uniform is zoals een bathyscaaf op een diepte van 20 meter. Aan de andere kant is een heel stom ding dat ik in de Navy Nat zag, wanneer er een relatief vacuüm in de tank wordt gemaakt vanwege condensatie en de verandering van temperatuur of het terugtrekken van de vloeistof zonder te ontluchten. De tank vervormde en stortte bijna op zichzelf in.

U kent dit beter dan ik, maar vergeet voor de simulatie niet om de tank volledig te sluiten (black-out).

Je onderwerp is erg interessant ;-)

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo @Zozo_mp en bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te antwoorden.

Met betrekking tot de opmerkingen:

• Ik ben van plan om sw-simulatie te gebruiken,
  • Voor het seismische effect geloof ik dat het zand steeds compacter wordt, ook het fenomeen van liquefactie dat naar mijn mening de druk beïnvloedt die op de wanden van de stortbak wordt uitgeoefend, deze laatste staat in direct contact met het zand, dus bevestigd aan een vlot, 
  • Voor de diameter van de tank is het 1,9 m, volledig begraven met slechts 0,5 m zand erop.
  • Voor het interieur is de tank geventileerd, niet bedoeld om vloeistoffen te bevatten, maar eerder apparatuur, 
1 like

Hello@Lynk

Voor liquefactie vermindert het de druk omdat de grond helemaal zacht wordt: een beetje alsof je water of lucht van de bodem injecteert. Aan de andere kant is het de volgende fase, verdichting genaamd, die hij vreest voor je tank.
Er zijn dus twee oplossingen: ofwel werk op de grond voordat u de tank installeert, ofwel plaats kleine cirkelvormige verstevigingen op de buiten- of binnenwanden zoals bij de ringvormige compartimenten, of een dubbelwandige tank (zie norm EN12285-1) met een neutrale vloeistof tussen de twee wanden, wat vaak wordt aanbevolen zijn de ankers met riemen die op een radiator of in een behuizing zijn bevestigd.
Dat gezegd hebbende, wat ook telt, is het gewicht van de apparatuur, als het gewicht te klein is, drijft de tank, als het gewicht te groot is, zinkt of zakt hij dieper in de grond.

Het hangt tenslotte allemaal af van wat er op het spel staat.

https://www.carbura.ch/fileadmin/user_upload/editors/web_dokumente/pdf_dokumente/LKT-KooVG/Grundlagen/Aktennotiz_Erdbeben_V6_20180320-fr.pdf

https://www.uic.fr/content/download/331580/3705672/file/DT_106_Seisme_MethodologieGenerale_201410.pdf

http://www.es.lafon.fr/IMG/pdf/Low_39000012_citernes_cylindriques_a_double_paroi__Ind_F.pdf

Vriendelijke groeten

2 likes

Hallo @Zozo_mp ik hoop dat het goed met je gaat,

De informatie en leads waren een grote hulp voor mij:)

Tot gauw. 

1 like