Symulacja przepływu wokół skrzydła i analiza częstotliwości

Witam
Próbuję zasymulować zjawisko trzepotania w Solidworks. Dla tych, którzy nie wiedzą, oto krótki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=kQI3AWpTWhM. Mówiąc dokładniej , trzepotanie to niestabilność aeroelastyczna wynikająca ze sprzężenia ruchów zginających i skręcających (nawet jeśli ruch zginający wydaje się przeważać ) powyżej prędkości krytycznej. Posiadam Solidworks 2014 z modułami Simulation i Flow Simulation. Powinienem zaznaczyć, że jestem dość nowy w temacie, nigdy nie korzystałem z takich modułów. Stworzyłem swój profil skrzydła 3D, na którym chcę przeprowadzić symulację. Chciałbym poddać go przepływowi powietrza, którego prędkość byłaby zmienna i obserwować reakcję skrzydła (ruchy zginające i skręcające). Przeszukałem sieć, ale tak naprawdę nie znalazłem żadnych prawdziwych informacji do mojego badania. Czy ktoś wie, jak to zrobić, czy zna odpowiedni samouczek?
Z góry dziękuję.

Cześć @ hugolagaze

Nie jestem przekonany, czy można studiować trzepotanie w solidworks

Po pierwsze, nie znasz dobrze modułów symulacji i symulacji przepływu

+ aby wiedzieć, jaki masz typ oprogramowania standard, pro, premium

Jeśli przejrzysz kategorie, nie masz takich samych możliwości za pośrednictwem wersji

które z + jest tam również specyficzne uzupełnienia symulacji

Zobacz tę stronę

http://www.alliativ.com/wp-content/uploads/pdf/SW_CAO_Matrice.pdf

Teraz możesz sprawić, że twoje skrzydła będą rezonować za pomocą częstotliwości

Częstotliwość ta może być spowodowana ciśnieniem i prędkością powietrza

Chciałbym śledzić Cię w Twoim projekcie, mieć szczegóły i zobaczyć, gdzie jest zablokowany

@+ ;-)

1 polubienie

Dobry wieczór

Nie jestem specjalistą w dziedzinie dynamiki konstrukcji, ale dzięki mojemu szkoleniu mam pewne pojęcia.

Może mógłbyś zacząć od zbadania własnych sposobów uskrzydlania, w końcu czy trzepotanie nie jest tylko zjawiskiem rezonansowym?