Hoi allemaal
Nou, die dag deed ik een simulatie om de gemiddelde SX-spanning van een plaat met gaten in het midden van de ellipsvorm te kennen, gesimuleerd met een belasting verdeeld door 1 Mpa op de dikte aan de rechterkant, het is eenvoudig!! Maar de verklaring is vaag.
Kortom, de geest is om de methode te kiezen waarbij het resultaat het meest nauwkeurig is.
Mijn test is eenvoudig (niet geavanceerd) waarbij de simulatie wordt gedaan op het hele model en met de belastingsbeperkingen verdeeld aan de linkerkant en de bevestiging aan de rechterkant.
Na erover nagedacht te hebben, besluit ik als volgt te werken: aangezien het gat in het midden van de plaat zit, kan ik met een kwart van een plaat simuleren met de adaptieve methode H (3 keer herhalen) om automatisch de grootte van de elementen te variëren (op allemaal op het niveau van stressconcentratie).
Voor resultaat 1 (eenvoudige methode): ik vind het gemiddelde van SX=9,87 Mpa en voor resultaat 2 (met symmetrie en de adaptieve methode H): Sx=10,76 Mpa
Om de verklaring duidelijk en volledig te maken, volgen hier de gegevens:
Wijzig de afmeting van "Sketech1" als volgt:
A = 25 mm
B = 7,8 mm
D = 41 mm
Belasting: 1 Mpa in X-richting
Wat is de gemiddelde SX-spanning (over de gehele dikte van de plaat) in de spanningsconcentratiezone (Mpa)
Richtlijnen:
Het resultaat is onafhankelijk van het materiaal, zolang de verplaatsingen klein zijn.
Kies de juiste combinatie van elementtype, beperkingsvoorwaarden en mesh-instellingen
U kunt een gesplitste lijn maken en/of symmetrie gebruiken indien gewenst.
Er zijn zeer kleine elementen nodig om een nauwkeurig resultaat te bereiken
PS: dit is een CSWP-Simulation examenvraag
Bedankt dat je me hebt geholpen om nieuwe dingen te leren voordat ik een certificaat haal.
Vriendelijke groeten
plaque_trouee.rar