Uitdrukkelijke simulatie

Hallo

Een vraag die me al heel lang bezighoudt en die ik heb overgeslagen...

In een snelle simulatie kunnen we dus de weerstand van een verzonken onderdeel testen met een kracht die wordt uitgeoefend op X plaats... Na een paar tests maak ik me zorgen over enkele resultaten:

laten we gewoon een balk nemen (om de test te overdrijven) van 30 m lang die slechts aan één kant is ingebed, aan de andere kant, op een oppervlak van 10 mm, laten we aannemen dat een kracht van 1 N van toepassing is ... niets, geen vervorming ... Ik leid hieruit af dat Solidwroks niet het gewicht van het onderdeel zelf op zich neemt... Waarvoor? Is er een manier om dit te verhelpen, afgezien van het toepassen van het geschatte gewicht over het hele oppervlak? Of moet het in het zwaartepunt worden geplaatst?

Ik zeg tegen mezelf dat het de juiste oplossing zou moeten zijn om er zijn eigen gewicht op toe te passen, aangezien Express geen zwaartekracht of de betekenis ervan biedt ... Maar zijn de resultaten nog wel betrouwbaar? In het geval van een eenvoudige balk is het gemakkelijk door berekening te controleren, maar in een complexer deel laat het me meer twijfels achter ...

Hallo

Voor de berekening van een balk ga  ik hierheen.

http://jean.lamaison.free.fr/flexion.html

Moge de kracht met je zijn.

In de expresmodule wordt namelijk geen rekening gehouden met de zwaartekracht. Daarvoor heb je de premium versie met de simulatiemodule nodig.

Maar niets weerhoudt u ervan om uw gewicht te modelleren door een kracht die wordt uitgeoefend op het zwaartepunt van de straal.

Als het een eenvoudige balk is, zal een kleine berekening op een stuk papier de resultaten bevestigen

Ja, het was een voorbeeld, als het een eenvoudige balk is, is het prima, maar een complexer deel is iets anders...

Ik nam het voorbeeld van de balk om het eenvoudig te maken, dus, is het geldig op een ander onderdeel? Maar als ik je opmerkingen vertrouw, moet je je eigen gewicht op het zwaartepunt uitoefenen? Daarom, hoe kunnen we dit doen? omdat ik niet denk dat SW (ik sta niet vooraan)  accepteert dat we een kracht op een punt uitoefenen? Moeten we dan een oneindig klein oppervlak creëren? alleen maar om de kracht loodrecht op het zwaartepunt te plaatsen?

Express heeft, zoals elke tool, zijn limieten, en je moet ze kennen.

Alleen al het feit dat je alleen inbouwkasten kunt maken, beperkt het gebruik ernstig. Over het algemeen kom ik uit de voeten met de "scheidingslijn" -bochten.

voor de zwaartekracht, in plaats van het op het zwaartepunt toe te passen, zou ik er de voorkeur aan geven om het in verdeelde belasting te plaatsen (het gewicht dat op de CDG wordt uitgeoefend, het is geldig in statisch of dynamisch), het lijkt mij realistischer (gemakkelijk te testen...).