Hallo allemaal,
Ik open dit onderwerp om een simulatieprobleem met u te delen. Ik heb nog geen toegang tot de simulatiemodules en ik probeer erachter te komen welke ik moet aanschaffen om de simulatie uit te voeren die ik wil, en hoe ik dit allemaal (in grote lijnen) kan simuleren.
Dus daar heb je het.
Ik heb een buisvormig mechanisch element gemaakt van nitinol, dus het is vervormbaar en keert terug naar zijn oorspronkelijke vorm als je het niet meer beperkt. Het doel van dit element is om in een pijp te worden ingezet om deze open te houden door een radiale kracht tegen de pijp uit te oefenen. Wanneer de buis wordt ingedrukt en vervolgens in een buis met een kleinere doorsnede wordt geplaatst, zal deze openen en een radiale kracht uitoefenen omdat het mechanische element zijn onbelaste vorm nog niet heeft bereikt. Kortom, hij zal een herstellende kracht uitoefenen om te proberen zijn vorm terug te krijgen, wat zal afhangen van zijn huidige sectie. Opgemerkt moet worden dat het mechanische element niet lineair is, de kracht die wordt uitgeoefend voor het sluiten van de buis is niet dezelfde kracht die wordt uitgeoefend door het openen van de buis.
Tijdens wat onderzoek heb ik nog niet kunnen achterhalen hoe ik de herstellende kracht van het mechanische element kan simuleren. Iemand een idee hoe ik dit moet doen en welke module ik nodig heb?