Digitale simulatie van een patiëntenlift

Hoi allemaal!
Ik was verantwoordelijk voor het ontwerpen van een patiëntenlift, dus om het ontwerp te doen, stuit ik op problemen op het gebied van numerieke simulatie; waar de connectoren!
Nou, want het systeem is eenvoudig; met behulp van een elektrische actuator die de pijl naar de plaats duwt waar de patiënt met een dorsvlegel wordt vastgehouden.
De ambiguïteit zit hem in de verbindingen tussen verschillende onderdelen waarbij sommige delen vast zitten (geschroefd en gelast) en andere scharnierend zijn.
Aangehecht is de structuur van deze lift.

Vriendelijke groeten 

fig1.png

Hoi @ firasschafai

Naar mijn bescheiden mening is je oplaadpunt slecht geplaatst 

Het moet de stabiliteit optimaliseren

om zo dicht mogelijk bij het midden van je 4 wielen te zijn

Stel je voor dat je een massa van 100 kg of + zet

Hangend aan het einde van je arm 

Het hele ding duikt zeker in de neus

@+

PS: zie o.a. deze link

https://www.handimove.fr/produits/leve-personne-actif

Goedenavond @ gt22 
Ik ben het helemaal met je eens.

maar ik stel mijn vraag aan het type verbindingen, omdat ik het heb geprobeerd, maar elke dag zijn de resultaten enorm!! We hebben het over een veiligheidsfactor van ongeveer 0,4!.
Dus ik denk dat ik de aansluitingen verkeerd heb gekozen!!

Hallo @firasschafal

Als we het hebben over een simulatie gemaakt met Solidworks-simulatie , dan hoeven we alleen maar een lagerlastconnector of eenvoudiger een eenvoudige belasting op de as aan het einde van de stuurpen te plaatsen. Vergeet in het geval van de lading niet de richting van de massa aan te geven.

Wees voorzichtig, voordat u de simulatie uitvoert, moet u alle bouten, de zwenkwielen, enz. verwijderen.
Maak vervolgens twee zones met scheidingslijnen. Deze gebieden kunnen de vlakke gebieden zijn of zouden de zwenkwielen volgens uw tekening worden bevestigd.

Doe een controle met de "collision detection" tool, anders mislukt je simulatie.

Voor de veiligheidsfactor heb je er minstens 2 nodig en eerder 3 of meer (mindervaliden hebben geen extra problemen nodig).

Maar allereerst , aangezien u al resultaten lijkt te hebben , moet u uw bestand verzenden met de Pack and go-functie en absoluut het resultaat van uw simulatie bijvoegen en alles in een ZIP-bestand. Van daaruit zou ik kijken wat er goed gaat en wat er beter kan. Anders lopen we het risico in een vacuüm te spreken.

Vriendelijke groeten

2 likes

Hello@gt22

De connectoren waar @firasschafal  het over hebben, zijn de connectoren die worden gebruikt in SW-simulatie. Ze hebben niet veel met bouten te maken.

Een beetje plagen van mijn kant ;-) De lift die u laat zien, lijkt meer op een zit-naar-sta-lift terwijl @firasschafal een bariatrische lift wilt maken die erg handig is om de persoon te wegen, te baden of te verplaatsen, enz...  https://andreviger.com/fr/leve-personne/313-leve-personnes-bariatrique-rpl-600.html

Zoals je op de achtergrond aangeeft, moet je je richten op het maximale gewicht, omdat voor bariatrie de grootte van de secties groter is. Wat je aangeeft over de positie van de CG ten opzichte van het omslagpunt is zeer relevant, het is natuurlijk duidelijk. Er zijn andere elementen die niet AMHA gaan in het ontwerp, maar ik beantwoord alleen de vraag "SW-simulatie" ; -)

Vriendelijke groeten

1 like

Hoi @ Zozo 

Je hebt ook het recht om te zoeken op de link die ik heb geplaatst 

Er zijn verschillende modellen ;-)...

En het was alleen voor het voorbeeld waarmee je de ref-punten kunt visualiseren

Fijne dag @+

1 like

Hallo @Zozo_mp
Het is mijn terugkeer met jou!!
Nou, ik vind nu een CS = 0.27! Echt, het is onzin.

Ik ben er totaal niet in geslaagd dit probleem op te lossen. Inderdaad, de problemen hier zijn dat ik de connectoren slecht heb gekozen, en ondanks het feit dat ik de belasting heb gedaan zoals je voorstelde met een belasting op een as (met de  richting).

Welnu, voor de structuur die ik heb gemaakt is er een truc aan de onderkant is dat de benen opvouwbaar zijn met behulp van de lift, met andere woorden een cruciale verbinding tussen de twee delen van de voeten.
Dus ik deel het zip-bestand met je om naar een goede CS te gaan . 

Vriendelijke groeten 

leve-personne_sw.zip
1 like

Hallo

Hallo Houston, we hebben een probleem!!

Blijkbaar heb je een versie van SW hoger dan de 2019 (toekomstige versie) wat betekent dat ik niets met je bestanden kan doen.

Simulatie van mijn versie is niet compatibel.

Als je je afbeelding van dichtbij bekijkt, zie je echter verschillende dingen die mis zijn.

1°) Voor mij, zoals uw model is, heeft u een coëfficiënt van 2,7.

2°) De huidige coëfficiënt is sowieso niet goed omdat uw model helemaal niet correct is.

3°) Uw manier van handelen voor uw vaste punten is verkeerd

4°) uw cilinder ontbreekt, wat betekent dat het steeleffect (versteviging) ervan niet werkt.

5°) gebruik je de Beam-modus in plaats van volume. De straalmodus is een bron van problemen als je deze niet volledig onder de knie hebt. Je mengt massieve delen met balken, wat je taak bemoeilijkt zonder meer toe te voegen.

6°) Je hebt te veel interpenetraties (ik heb er minstens 12 geteld), wat in het echte leven niet mogelijk is. Normaal gesproken zou het net moeten falen met een bericht dat het aantal interpenetraties aangeeft. De uitkomst van de simulatie is daardoor normaal gesproken helemaal verkeerd.

7°) zal het nodig zijn om een belasting op afstand te gebruiken om rekening te houden met de wijziging van het zwaartepunt (het zwaartepunt) als de lift op een helling wordt verplaatst, zelfs een lichte.

8°) U zult zelfstandig uw verbinding moeten testen die wordt gebruikt om de voeten te buigen. Die overigens niet zo kan worden opgevouwen zonder een doorgaande bout te demonteren en zonder een rotatie-as te hebben.

Uitleg:

Je model moet de grond raken, dat is wat je doet met je vaste punten onderaan (in het groen).
Ik stel vast dat ze overvol zijn en dus nutteloos. Maar serieuzer, je plaatst vaste punten in plaats van de cilindergaffel en de as van de cilinderstang. Hierdoor ziet uw simulatie eruit alsof de kamers in de muur of een virtuele kamer zijn bevestigd. Als gevolg hiervan kunt u niet de juiste stuurpenflexies of belastingsafdalingen hebben.

Voorlopige conclusie:
Alle fouten moeten worden gecorrigeerd voordat u verder gaat.

Hoffelijkheidsopmerking: A Mon Hummble Avis wanneer u uw simulatie heeft gedaan, zal het de gebreken onthullen die van wat ik al onbetaalbaar zie (zonder de simulatie).

Je moet niet te snel willen gaan in het ontwerp en op alle details letten.

Vriendelijke groeten

1 like

Goedenavond @ Zozo_mp

Veel opmerkingen betekent veel problemen!!

Kan ik jullie de coins met het IGS-formaat toesturen?
Nou, ik heb het opnieuw geprobeerd met zoals je me vertelde met massaladen op afstand, maar alles zal eenvormig zijn wanneer de simulatie wordt uitgevoerd op gemengde onderdelen tussen volumeonderdelen en membranen.
Welnu, voor interpenetraties heb ik de pakketten al gecontroleerd, maar het resultaat geeft "nul"!
In wezen, en te snel, kom ik te weten dat ik de  hele structuur in volumedelen moet veranderen, dus ik bouw zowel de profielen als de gevouwen delen opnieuw op, dat is de eerste stap, en dan de plaats van de verbindingen!! De voorwaarden hiervan zijn de grenzen van de bevestiging aan het einde van de zwenkwielhouders (op de grond), boutverbindingen tussen de twee delen van de poten (het is echt de draaias of het geval dat het opvouwbaar is), tussen de mast en de fok is de rotatie-as (op en neer modus van de stuurpen).

Goed voor de cilinder, ik heb zojuist het vaste draaipunt toegepast op de assen van de cilinderbevestigingen (de ene op de mast bevestigt de cilinder en de andere op de fok om de cilinderas te bevestigen) dus ik denk dat de aanwezigheid van de cilinder nutteloos is ! Nee!.

Vriendelijke groeten 

boulon1.png

Hallo @firasschafal 

Je moet de cilinder nog vereenvoudigd plaatsen, omdat deze de elasticiteit zal meten.

Je moet alle stukken zonder uitzondering omzetten in volumestukken, het zal eenvoudiger zijn.

Er zijn geen boutconnectoren of zwenkwielen nodig voor je set, ik begreep je montage heel goed (en vooral je inklapbare poten). Ik kan je hele model bekijken, maar ik kan het niet gebruiken om een simulatie te maken

Door rekening te houden met mijn eerdere opmerkingen en de cilinder toe te voegen, kunt u een eerste simulatie maken om het onderwerp op te ruwen.
Het zou echter wenselijk zijn om de opmerkingen van @GT22 vooraf te integreren, wat ik terloops toejuich!

We zullen achteraf zien, en alleen als u dat wenst, wat u in mijn ervaring problemen zal bezorgen. Problemen die bevestigd (bewezen)  kunnen worden door een meer gerichte simulatie in een tweede stap.

Vriendelijke groeten
PS: Ik hoop dat het goed  met je gaat ;-)

Hallo @ Zozo_mp

Ooh la la !! Ik ga het model inkorten tot een eenvoudiger model, het simuleren op de stuurpen, de mast en de toevoeging van de cilinder omdat ik echt meerdere keren heb gefaald met de resultaten.

Ik ben helemaal in " burn out" en mijn pc gebruikt 11Gb RAM op een simulatie van een lift...
De tijd vliegt te snel en ik ben verdwaald in deze simulatie.
Welnu, voor het vereenvoudigde model vind ik een resultaat dat "catastrofaal"  kan worden genoemd

Voor de verbindingen: ik heb een vaste steun aan de onderkant geplaatst, een vast draaipunt ter hoogte van de verbinding tussen de fok en de mast, evenals ter hoogte van de cilinder.
De cilinder is stijf.
We moeten een boost geven in de richting van het betere. 

PS: ook voor jou, ik hoop dat het goed met je gaat Corona.

Vriendelijke groeten 

Hallo @ Zozo_mp

Een terugkeer met jou!
Nog een poging, en hopelijk is alles goed met 2.4 CS en 1.4mm verplaatsing.
Het lijkt me een beetje logisch, als de randvoorwaarden eerlijk zijn.

Vriendelijke groeten 

Hallo @firasschafal 

Sorry!!    maar je simulatie is helemaal niet goed omdat je niet de juiste instellingen neemt.

Dit is wat je in plaats daarvan zou moeten krijgen. Als je wilt dat de ASM op je model kan transponeren, ben ik in SW 2019 SP5 dus bruikbaar in de 2020-versie.

@tous Het model is fantasievol, maar het dient alleen om alle parameters aan te geven die nodig zijn om het gewenste  resultaat te bereiken ;-)   ;-)

Vriendelijke groeten

leve_personne_-_principes_pour_la_simulation_-_2020-08-26_14_51_16-window.jpg
1 like

Hallo @  Zozo_mp

Het is echt geweldig!!

Eerlijk gezegd kan ik niet discussiëren over de resultaten, omdat ik als ingenieursstudent in de laatste klas werktuigbouwkunde praktisch geen professionele ervaring heb, behalve de prestaties in stages.

Om het onderwerp af te sluiten, ik ben het helemaal eens met je resultaat, dus ik kan je ASM nemen omdat ik SW 2020 gebruik.

Heel hartelijk bedankt.
Elke dag ben jij de Redder !!

Vriendelijke groeten 

1 like

@firasschafal

Kijk goed naar de verschillende beperkingen die ik in het model heb gestopt.

1°) Ik heb een afgebakend gebied gemaakt om het deel waar de mast is te bevestigen. Dit beperkte oppervlak komt min of meer overeen met het ondersteuningsgebied van het zwenkwiel dat niet gemodelleerd hoeft te worden.

2°) Aan de andere kant, met ook afgebakende gebieden, heb ik een vlakke steun geplaatst die, als er een grote vervorming was, deze gebieden zou toestaan om weg te bewegen (of te bewegen) van de andere wielen. Het is niet zichtbaar voor het blote oog, maar in geval van vervorming bewegen de zwenkwielen aan de rechterkant iets weg van die aan de linkerkant. (te bevestigen met uw 2020-model)

3°) Vervolgens moet u penconnectoren in de drie gaten (gaffel en cilinderstang) plaatsen en vervolgens op de plaats van de mini-balkverbinding. Alle boringen moeten voor een gat worden geselecteerd (vier in totaal per gat). Je zult zien dat SW dan een fictieve as maakt, maar die alle informatie voor de simulatie bevat. Dit type as vereenvoudigt de maaswijdte, die daardoor een kortere uitvoeringstijd heeft. Selecteer voor deze assen borgringen en sleutels om de as te immobiliseren. (Het zou in plaats daarvan mogelijk zijn om "vast draaipunt" te gebruiken, waardoor de radiale en axiale translaties worden geëlimineerd).

4°) Ik plaats de verticale belasting met een verticaal referentiekader op de voet. Dus zelfs ^me, als de balk door vervorming zou buigen, zou de richting van de belasting nog steeds verticaal zijn (heel belangrijk), ik had een ring kunnen plaatsen en de belasting op de ring kunnen leggen, maar het zou niets hebben toegevoegd behalve het geheel onnodig ingewikkeld maken)

Laatste punt: gebruik de functie "animeren" in het resultaatgebied, u ziet in realtime hoe de vervormingen worden gemaakt. (animeren werkt alleen voor "Von Mises" en "Move"

Vriendelijke groeten

leve_personne__zz_v1a.zip
2 likes

Hallo @ Zozo_mp 

Het meest voorzichtige hier is dat de maximale spanning in de mast zit (aan de onderkant)!
Dus de optimalisatie van het ontwerp, inclusief de toevoeging van een basis bijvoorbeeld, of welke wapening dan ook , is noodzakelijk ( nu is het mijn taak ;-) ).

Welnu, als we ons voorstellen dat het tegendraadse de fok sterker zal beïnvloeden dan de mast, dus het knikken van de cilinder, maar het is beter om de maximale spanning op de mast te richten, omdat we deze hierop kunnen veranderen door versterkingen in tegenstelling tot de fok.

De connectoren zijn zeer verklarend en redelijk.

Het is tijd voor mij om plezier te hebben met animaties ;-)

Vriendelijke groeten