Simulatie van reductie

Goedenavond allemaal,

Ik heb met Solidworks een verloopstuk gemaakt dat bestaat uit een klassiek tandwiel gevolgd door een epicyclische trein. Ik wilde weten hoe ik een simulatie kon maken op Solidworks of een andere software om de mechanische spanningen te controleren, de wrijving volgens de nauwkeurigheid van de onderdelen, de krachten die op de tandwieltanden worden uitgeoefend, de weerstand van de onderdelen volgens de rotatiesnelheid van mijn motor en het gebruikte materiaal ect ...  Ik ga het 3D-printen en ik wilde het niet doen zonder het op een computer te simuleren.

Dank u voor uw hulp.

1 like

Hallo

Ik denk dat het niet zo eenvoudig zal zijn om al deze gegevens te hebben! Maar SolidWorks kan dat wel.

Ga als volgt te werk:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/cworks/IDC_HELP_CONTACT_FORCE.htm

Goedenavond

Dank u voor uw antwoord  PL. Het lijkt me een beetje onduidelijk. Zelfs het voorbeeld gaf niet meer.

Kunstmatige intelligentie lost ontwerpproblemen nog niet op (gelukkig voor ons)  ;-)

Je begint dus met het handmatig berekenen van koppels en inspanningen. En van daaruit bereken je je onderdelen (of kleine stukjes montage).

Je kunt ook uit de bewegingsinspanningen van solidworks stappen en ze hergebruiken in cosmosworks (nooit gebruikt, maar het werkt a priori). Maar dit is zeker nuttiger op kinematica (zoals graaflaadarmen) dan op tandwielen (SW zal de rotatie niet aankunnen).

Als je een grote pc hebt en je hebt tijd over: je modelleert je hele assemblage in cosmosworks: je beheert de contacten tussen je verschillende onderdelen, je zet je koppel op de ingaande as en je blokkeert je uitgaande as. Er is een kans van 99% dat cosmosworks niet in staat zal zijn om de wiskunde te doen (aangezien je meerdere versnellingen hebt, is de kans groot dat de mechanische spanningen je tandwielen zullen doen draaien en dat de contacten tanden zullen verwisselen...) en 1% kans dat je de spanningen in je hele assemblage in één keer krijgt.

Als je nog nooit cosmosworks (solidworks-simulatie) hebt gebruikt, is het onwaarschijnlijk dat je er iets uit kunt halen.

Succes.

1 like