Solidworks-simulatie - onderzoek naar punt-frequentieverplaatsing

Hallo

Ik wil de verplaatsingen op bepaalde punten bestuderen die ik op een doos zal kiezen op basis van de natuurlijke frequenties. Hoe kan ik dit doen en is het mogelijk op Solidworks?

Goedenavond

Ja, dat is mogelijk, maar de verschillende mogelijkheden zijn afhankelijk van de SW Professional of Premium versie.

Het voordeel van de premium-versie is dat je excitatie op het model kunt toepassen in verschillende modi (verplaatsing, snelheid, acceleratie)

Dit haalt je al uit de grafieken met de curve van het model met een bepaald aantal punten (minder beperkt in de premium-versie)

Normaal gesproken kunt u sondes plaatsen op de knooppunten die u wilt. Aan de andere kant kan ik me niet herinneren hoeveel je er maximaal in  kunt doen, maar het zijn meer dan acht sondes. Het is precies zoals voor sondes op statische simulatie.

Wat ook interessant is, is dat je de curve kunt hebben als functie van frequentie en tijd voor elk knooppunt, bijvoorbeeld op de verplaatsingen of op de Von Mises.

Vriendelijke groeten

3 likes

Is de sondefunctie aanwezig in een niet-premium versie? We kunnen het niet vinden.

Zo ja, is er een andere oplossing om ons probleem op te lossen?

Bedankt voor het antwoord in ieder geval!

Vriendelijke groeten

Ik heb geen oplossing in gedachten, vooral omdat ik van de pro-versie naar de Premium-versie ben gegaan omdat ik er onvoldoende gebruik van heb gemaakt in vergelijking met de prijs.
(Merk op dat de prijsverschillen enorm zijn tussen de premium en PRO premium versie)

De namen van de verschillende producten zijn ingewikkeld bij Solidworks.

Wat ik begreep (de Visiatv-verkopers zullen het bevestigen)

Standaard uitvoering

Versie Premium

Versie PRO

Premium PRO-versie

Geniet van WE

1 like

Nog een laatste vraag, hoe krijg je de curven als functie van frequentie en tijd precies op een punt voor zijn verplaatsing? Ik heb de sondefunctie gevonden, maar ik kan hem in deze situatie niet gebruiken.