Solidworks-simulatie: rekensnelheid

Hoi allemaal

wij werken met dell tower T5810, E5-1650 3.5Ghz, 32GB RAM, Quadro K4200.

Voor dezelfde berekening van een onderdeel, statisch lineair, heeft mijn computer 4 tot 5 keer minder tijd nodig om de berekening uit te voeren, onder alle vergelijkbare omstandigheden (mazen, enz.).

Kijkend naar de gebruikte CPU, zitten mijn processors vaak op meer dan 50% in contactresolutie, terwijl de andere computer stagneert op 3%.

Heb je enig idee van het probleem? 

Goedenavond

Een manier waar we niet per se aan denken, zijn de opties voor energiebeheer. (CPU-beperking, ...)

1 like

Hallo

EXACT, --> taakbeheer -> Prioriteit instellen --> hoog = verbeterde reactietijd

Dat gaan we proberen; a priori is het ingesteld op hoog standaard op mijn computer, zal ik zien op de andere

Nou, de hoge prioriteit veranderde niets.

Na contact te hebben opgenomen met onze dealer, heb ik geprobeerd verbinding te maken met mijn login op de 2e computer, het verschil in snelheid is opvallend. 

Het lijkt afkomstig te zijn van het gebruikersaccount, de volgende stap is om mijn HKEY CURRENT USER-instellingen te kopiëren om te zien of dit van invloed is op de snelheid

1 like

Een domme vraag, maar als je inlogt op de tweede PC heb je in de taakbeheerder van beide PC's gekeken of er geen M is... die op de achtergrond draait???

1 like

In het verleden had ik al een Windows-sessie die het verknoeid was en er was geen andere oplossing dan de computer te formatteren en een Windows-sessie opnieuw te doen.

Het waarom en het hoe??? Niemand heeft het ooit geweten. Er was een probleem bij de installatie en voila...

Voor jou is het hetzelfde.

Vriendelijke groeten

1 like

Ik dacht, je zou ook een collega kunnen vragen om verbinding te maken met je computer om te zien hoe het gaat, en zo je hypothese te bevestigen!!

Cdt

1 like

Ik heb deze test op vrijdag gedaan, met mijn inloggegevens op de trage computer. In theorie veel sneller.

We zullen het proberen met de andere ID's op mijn toren om te zien of het traag is.