Voor dezelfde berekening van een onderdeel, statisch lineair, heeft mijn computer 4 tot 5 keer minder tijd nodig om de berekening uit te voeren, onder alle vergelijkbare omstandigheden (mazen, enz.).
Kijkend naar de gebruikte CPU, zitten mijn processors vaak op meer dan 50% in contactresolutie, terwijl de andere computer stagneert op 3%.
Na contact te hebben opgenomen met onze dealer, heb ik geprobeerd verbinding te maken met mijn login op de 2e computer, het verschil in snelheid is opvallend.
Het lijkt afkomstig te zijn van het gebruikersaccount, de volgende stap is om mijn HKEY CURRENT USER-instellingen te kopiëren om te zien of dit van invloed is op de snelheid
Een domme vraag, maar als je inlogt op de tweede PC heb je in de taakbeheerder van beide PC's gekeken of er geen M is... die op de achtergrond draait???
In het verleden had ik al een Windows-sessie die het verknoeid was en er was geen andere oplossing dan de computer te formatteren en een Windows-sessie opnieuw te doen.
Het waarom en het hoe??? Niemand heeft het ooit geweten. Er was een probleem bij de installatie en voila...