Simulatie van mechanisch gelaste constructies

Hallo

Naar aanleiding van mijn andere vragen over het mechanisch gelaste, merk ik dat ik een van mijn mechanisch gelaste assemblages wil simuleren om een beetje het gedrag  van mijn structuur te zien via zijn eigen gewicht.

Om dit te doen, gebruikte ik mijn mechanisch gelaste onderdeel (een enkel stuk) dat ik in 3 lage punten heb bevestigd die zwenkwielen simuleren (opgelegde verplaatsing > vaste pers), waarna ik het materiaal en de belasting aanbracht vanwege eenvoudige zwaartekracht (belasting -> zwaartekracht). Vanaf dat moment start ik de mesh die me een ruw visueel resultaat geeft (is het voor een kwestie van optimalisatie van de software of is het door een slechte configuratie van de mesh?).

Voordat u gaat meshen                                                                                                                                Na het inpassen

altijd is dat bij het uitvoeren van het onderzoek, dit bericht verschijnt.

Ik heb niet tussen de elementen van het mechanisch gelaste gelast, maar ze zijn natuurlijk allemaal met elkaar in contact, zou het kunnen komen door het ontbreken van een lasnaad? Zo nee, heb je een idee van het feit dat de standaardsoftware slechts één verbinding (paarse stip) tussen deze knooppunten tegenover me heeft? Ik heb het waarschijnlijk op de verkeerde manier gedaan sinds de oorsprong van de tekening en ik hoop dat leden van het forum die meer ervaring hebben met mechanisch gelaste simulatie me kunnen helpen :). Bij voorbaat dank

1 like

Hallo

Inderdaad, wanneer u overschakelt naar de "beam"- of "bar"-modus, verandert de weergave van de profielen. Maar er wordt goed rekening gehouden met uw sectie in de berekeningen.

Bij een berekening op een liggermodel kun je alleen de "knooppunten" selecteren, je moet controleren of al je knooppunten goed gedefinieerd zijn.

Modellen op een gelast mechanisch frame hebben vrij veel tijd nodig om op te zetten, je moet rigoureus zijn. Besteed wat tijd aan het interpreteren van de resultaten om te zien of je dingen krijgt die logisch zijn!

2 likes

Je hebt één stuk, maar met meerdere lichamen. Selecteer "contact tussen ensemble" en zet het op solidair.

Dit is een eerste benadering om te proberen het model te laten draaien

2 likes

Zie deze tutorial

https://youtu.be/OjEDW1WDLlQ

Elke verbinding moet worden aangesloten en gedefinieerd

@+ ;-)

Nou, ik heb het opgegeven vanwege tijdgebrek in mijn project, maar ik moet nog steeds een manier vinden voor het mechanisch gelaste :/...

Ik ben op een ander project en ik merk dat ik weer geïrriteerd ben... Het ergste is dat ik nu geen problemen heb met een enkele mechanisch gelaste :/. Aan de andere kant, in de montage kan ik het niet.

Zie http://www.lynkoa.com/forum/fr%C3%A9quentiel/simulation-ensemble-transform%C3%A9-en-bloc