Simulatie van een assemblage op catia

Hallo allemaal, als onderdeel van een project moet ik RDM doen op een catia-assemblage en ik krijg altijd de boodschap: "singulariteit gedetecteerd in de vertaling (pivot te klein)". Ik weet dat we de assemblage moeten beperken door stijfheid of virtuele onderdelen toe te voegen. Ik schakelde de andere delen van de vergadering uit en verborg ze in de hoop dat er geen interferentie was.
Hier zijn er twee delen, de bevestiging en de arm.
Mijn links zijn (van links naar rechts):
- Verzonken aansluiting voor de binnenoppervlakken van de twee platen die aan een balk worden bevestigd
- Creatie van twee stijve delen om 2 scharnierende schakels te plaatsen (één voor elk onderdeel)
- Creatie van een virtueel contactstuk tussen de twee eindgaffels (omdat er een andere arm komt te passen)

Dan een kracht van 1500N naar beneden om een kleine belasting te simuleren.

Hier zijn de resultaten in foto's.

Er zou een rem moeten zijn tussen het opzetstuk en de arm om rotatie volgens z voor niets te voorkomen, maar ik weet niet hoe ik dit moet weergeven. Als je suggesties hebt, ben ik er helemaal voor.

Bij voorbaat dank

Hallo

Kunt u uw foto's plaatsen in een ZIP, want daar zien we niet genoeg van de afbeeldingen.

Ongeacht wat ik zie van je setup, er is naar mijn mening geen interesse in het hebben van een rig om de toonarm te testen; zelfs als Catia hyperkrachtig is. Het afzonderlijk testen van het onderdeel is voldoende onder bepaalde parametriseringsomstandigheden.

Je kunt op zichzelf testen wat lijkt op een arm (met draaikoppelingen) als je de vervormingen aan de linkerkant niet wilt zien.

Bovendien weten we niets over wat je volgens Z een rem noemt.

Je moet ofwel alleen aan het onderdeel werken, maar op voorwaarde dat je alle DDL's instelt die vervorming kunnen veroorzaken.

Als je nog bezig bent met de montage, moet je een duidelijk beeld hebben van wat het onderdeel recht houdt en daar weer met alle mogelijke DDL's van wat dit onderdeel recht houdt.

Vriendelijke groeten

Zoals u zult zien, moet mijn project onderdelen met een grote diameter en een massa van 250 kg optillen met een arm die tot 2,6 m kan uitschuiven (van het midden van de balk tot het midden van het grootste object met een diameter van 1,3 m). De draaipunten zijn verticaal georiënteerd (z-as).
De bevestiging wordt op de balk geschroefd. En een elektrische takel zou het onderdeel en een behandelingsbuis over een lage muur tillen, en vervolgens de draaipunten gebruiken om het project op te vouwen en vervolgens het onderdeel aan de andere kant te plaatsen.

Vriendelijke groeten

projet.zip

@Zaretyp

Bedankt voor de foto's.

Ik weet niet hoe CATIA werkt, maar als het je vertelt

"" "singulariteit gedetecteerd in de vertaling (spil te klein)". "" of het is omdat de as de minimale grootte voor de inspanning niet respecteert (anders ben je buiten de elasticiteit lite (en zelfs dat je de ruïnecriteria hebt bereikt als CATIA deze informatie geeft), of er is een andere reden die ik niet kan analyseren zonder enige parametriseringsvoorwaarden te zien. Solidworks verstrekt de informatie in dit formulier niet.
Maar met het oog op de tekening neig ik meer naar de criteria van de ondergang.

In jouw geval moet je een joint gebruiken met de vier stukken in petrolblauw.

Je zult ook verschillende simulaties moeten doen met verschillende posities van de stelen, omdat je posities hebt waar je maximaal morst.

Heb je deze set ontworpen????

Ik ben een beetje bang als ik het complete model zie.

Als een collega van het forum die CATIA kent bereid is je te helpen, zou dat goed zijn: want het eerste wat je moet doen is kijken hoe je alle connectoren hebt opgezet en hoe je je massa's op afstand hebt beheerd.

Vriendelijke groeten