Simulatie - SW 2015 - Onstabiel model

Hallo

Ik heb een probleem met mijn statische analyse.

De fout retourneert dat het model onstabiel is en dat de opgelegde verplaatsingen niet adequaat zijn.

In de bijgevoegde afbeelding heb ik het onderzoek schematisch weergegeven. De groene pijlen staan voor de vaste gebieden.

Ik heb tevergeefs de vaste, onbeweeglijke en vlakke ondersteuningsgeometrieën geprobeerd. Ik heb ook geprobeerd de montage te stabiliseren met andere composities die vast zijn gemaakt.

Heeft u advies over de definitie van verplicht reizen?

Bij voorbaat dank.

capture.png
Hallo, a priori kan het gebeuren dat u bent vergeten een van de stukken te repareren.

https://forum.solidworks.com/thread/95179

Hallo

Zijn dit bewegingen of opgelegde inspanningen?

anders moet u mogelijk controleren of er geen eenheidsfout of andere is (bijv. kracht in N in plaats van kg, young's modulus in MPa in plaats van GPa). Wanneer de berekende verplaatsingen erg belangrijk worden in relatie tot de geometrie van het onderdeel, heeft dit de neiging om de software te laten buggen.

@Chamade: De krachten worden weergegeven door de blauwe pijlen.

Opgelegde reizen worden in het groen weergegeven.

De krachten zitten inderdaad in Newton en de moduli van de Young worden beheerd door materialen

@PL: Alle onderdelen zitten vast. De opgelegde bewegingen dienen juist om de vrijheidsgraden van de stukken te definiëren. Ik moet ze zeker verkeerd gebruiken. Daarom wil ik advies hebben.

Bedankt.

Hier is de foutmelding die aanhoudt...

capture.png
Is het een blend? Kun je niet gewoon op één stuk passen?

Hallo. Van mijn kant begrijp ik het systeem niet, laat me het uitleggen:

Volgens wat je schreef "vertegenwoordigen de groene pijlen de vaste gebieden.". Dus we hebben op deze plekken wel vaste inbouwverbindingen?

Heb je het over opgelegde verplaatsing, dat wil zeggen dat er op deze plaatsen inspanningen worden geleverd?

Er is een gebrek aan inspanning, want volgens de P.F.S. kan de som van de krachten niet gelijk zijn aan 0 (de krachten zijn in dezelfde richting).

Weet je zeker van de richting van de groene pijlen aan de linkerkant?

[edit]: Is het opgelegde verplaatsingstype ingesteld op vaste geometrie?

[bron bewerken]: http://www.solidworks.fr/sw/images/content/Training/SolidWorks_Simulation_Student_Guide_FRA.pdf

Bent u het eens met dit vereenvoudigde systeem?

@Aurelien: Eigenlijk kracht 2 en omgekeerd.

En ben je op zoek naar de reactie op de steunen of de vervorming van het onderdeel?

[bewerken] Spelling

Ik probeer de assemblage te valideren door de vervorming ervan te analyseren.

Hallo

Zijn de verbindingen tussen kamers goed gedefinieerd?

@+

@Coyote: Ik heb het wereldwijde contact als standaard gelaten.

Bedankt.

Re

Het kan zijn dat het contact in uw geval niet voldoende is, bijvoorbeeld als twee kamers niet echt fysiek contact hebben.

Kunt u ons uw bestand sturen of onmogelijk?

@+

Een vraag: Wat als ik mijn assemblage transformeer in een onderdeel en de lichamen samenvoeg?

Voor het verzenden zal ik kijken wat ik kan doen.

Bedankt.

1 like

Re

Zijn er, gezien je beeld, niet te veel kleine onderdelen die niet worden gebruikt voor de berekening en daardoor leiden tot fouten in de simulatie?

@+

In feite is de afbeelding om privacyredenen sterk vereenvoudigd.

Ik ga wat tests doen...

Bedankt voor deze antwoorden die me vooruit helpen...

Ik denk wel dat we zoveel mogelijk onderdelen van het systeem met elkaar moeten verbinden om de toevoeging van niet-bestudeerde beperkingen te elimineren. Ik probeerde dit in mijn vorige diagram te symboliseren door het hele systeem weer te geven door een zwarte balk met alle takken met elkaar verbonden.

Dank u allen.

Vooral aan Coyote en Aurélien Fives voor het helpen van mij in mijn reflectie.

Uiteindelijk heb ik de montage in stukken opgenomen en de carrosserieën samengevoegd.

Tot ziens.

1 like