Simulatie - Het vinden van een doelkracht voor een bepaalde spanning

Hallo

Ik ben al een tijdje op zoek, maar ik weet niet of deze functie bestaat op simulatie. Ik probeer, op het ene of het andere model, een inspanning te bepalen volgens een bepaalde beperking.

Ik neem bijvoorbeeld 2 gelaste stukken met een kraal die wordt weergegeven in vegen, en ik oefen een trekkracht uit. Normaal gesproken doe ik mijn best, ik controleer de beperking, ingepakt, het wordt gewogen. Aan de andere kant probeer ik nu de kracht te vinden die een beperking van 200 MPa in mijn snoer zal genereren. Of een ander voorbeeld, een eenvoudige berekening op een balk die aan elke kant is ingebed, zoek de kracht die in het midden van de balk wordt uitgeoefend die me naar een spanning van bijvoorbeeld 100 MPa brengt.

Bestaat deze functie?

Bedankt

Hallo

RDM is een lineaire wetenschap. CAD Spanningen zijn evenredig met de krachten.

Voer uw analyse uit met een belasting van 1 en voer vervolgens de regel van 3 uit om de belasting te vinden die bij uw beperking past.

A+

JM

1 like

Hallo @Jwunder 

Ik vind de opmerking van @jean-marc.brun leuk, want met de pro-versie kun je zelfs scenario's maken zoals voor de frequentieweerstand. Met de basversie is het ook gemakkelijk om deze scenario's te maken.

Ik ben van mening dat het willen controleren van lasnaden niet de verantwoordelijkheid is van SW-simulatie.
Hoe dan ook, als je toevallig aan deze operatie begint, moet je het streng neerzetten omdat de meeste gevallen van lassimulatie die ik heb gezien totaal verkeerd waren omdat ze slecht geparametriseerd waren, al was het maar omdat het metaal van de las niet correct was.
Aan de andere kant maakt SW Simulation professional het mogelijk om lassen te maken volgens de Euro-code normen. Dat gezegd hebbende, het hangt allemaal af van de dikte van de gelaste onderdelen, voor alles minder dan 15 mm dikke onderdelen geeft de lassimulatie geen significante resultaten in vergelijking met een eenvoudig voegcontact tussen de twee onderdelen.
Vóór software deden we aan solderen, en daarom zijn er grafieken en zelfs spreadsheets die de resultaten direct geven, op voorwaarde dat u de 13 van de nominale voorwaarden van de berekeningen respecteert en dat u de verschillende lassen beschrijft die zullen worden gebruikt (continu of discontinu, single pass of multiple pass).

Vriendelijke groeten

Persoonlijk hou ik niet van de "lasnaden" connector omdat ik het psychorigide vind, zoveel te zeggen slecht gedaan voor alle discontinue lassen, enz ... Het is een hoofdpijn om eenvoudige assemblages te maken. Het is daarom noodzakelijk om constructies te hebben die onder de verantwoordelijkheid van metalen raamwerken vallen om interessant te zijn. Als u metalen frames maakt of iets dergelijks als groot mechanisch lassen, is het niet Solidworks dat moet worden gebruikt. (maar eerder zoiets als de Tekla-structurenreeks).

Hallo

Bedankt Jean-Marc, ik vergeet van tijd tot tijd de basisprincipes. Ja, we zijn lineair zolang we in het elastische domein blijven. Dus, probleem opgelost.

Zozo, ook bedankt voor je tussenkomst. Ik ben inderdaad niet gewend om lassen met simu te berekenen, maar ik maak soms een vereenvoudigde weergave van de meest belaste plaats in mijn onderdeel/assemblage om een idee te krijgen van de spanning in een kraal. Op een eenvoudige breekkraal is het gemakkelijk met de hand te berekenen, maar als je verzoeken in combinatie met speciale vormen begint te zien, maak ik liever een kleine simu om ongeveer de lokale stress te zien. Kortom, ben ik op 50? 100 ? 150 Mpa? Ik werk nooit in fijne optimalisatie (we werken aan het project, geen serieproduct).

Aan de andere kant maakt SW Simulation professionahet mogelijk om lassen te maken volgens de Euro-code normen. Dat gezegd hebbende, het hangt allemaal af van de dikte van de gelaste onderdelen, voor alles minder dan 15 mm dikke onderdelen geeft de lassimulatie geen significante resultaten in vergelijking met een eenvoudig voegcontact tussen de twee onderdelen.

Ik wist het echter niet, bedankt voor de info!

A+

1 like