Simuleren van een inspanning op een deurklink

Hallo 

Ik ben bezig met een project dat bestaat uit het laten zakken van een deurklink met een motor, daarvoor heb ik koppel nodig

Ik zou momenteel een inspanning willen simuleren van iemand die op een deurklink zou drukken om vervolgens het paar te kunnen zien

Om dit te doen:

Ik heb een variabele kracht toegevoegd waarvan ik weet dat de opwaartse curve de weerstand van het handvat simuleert

Ik moet dus nog steeds de neerwaartse inspanning simuleren, maar ik kan het niet

Ik weet niet welke inspanning ik moet kiezen en hoe ik het moet instellen of hoe ik de mechanische analyse moet instellen. Ik zou graag de snelheid als functie van de tijd willen modelleren aan de hand van een curve 

Hier zijn de gegevens:

Openingstijd 2sec

Acceleratie fase: 0,5 sec 

Af te leggen afstand: 45° of ft/4 radialen 

Snelheid te bereiken tijdens acceleratie: 0,39 rad/s

Afgelegde afstand aan het einde van de 0,5 sec: 0,195 rad

Nog resterende afstand te gaan tijdens de 1,5 sec: 0,59 rad

Ik weet niet hoe ik een curve die aan deze criteria voldoet op Excel of Soldiworks rechtstreeks via de curves moet modelleren

Bedankt dat je me hebt geholpen 

Hallo

Y-as in radiaal, X-as in sec --> hoeksnelheid.

Je bereikt een snelheid van 0,39 rad/s in 0,5 s, dus aangezien het radialen per seconde is, is je acceleratie 0,78 rad/s² (acc = w/t --> 2 x 0,39 voor 0,5 s).

Dan is het lineair omdat je je nominale snelheid tot aan je 2s hebt bereikt.

Bij 0.5s zit je op 0.195 rad, je mist 3 x 0.5s om bij je 2s te komen dus 3x 0.195 rad, wat je een afstand geeft van 0.585 rad om af te leggen.

Aan de andere kant begrijp ik de vraag niet echt, je hebt een koppel nodig dat hoger is dan het resistieve koppel van het mechanisme, waarom zou je de moeite nemen om je versnelling te berekenen?

C = F x R, hoe groter je hefboomarm is, hoe minder inspanning je hoeft te leveren...

1 like