Ik heb een centraal lichaam dat wordt vastgehouden door 4 messen die zijn uitgerekt met schroeven. Ik zou graag de trillingen willen simuleren, maar om consistent te zijn heb je de spanningen in de bladen nodig, en ik weet niet hoe ik dat moet doen op mijn vereenvoudigde model omdat het uiteinde van de bladen in contact is met de ondersteuning.
In werkelijkheid:
En eenvoudiger gemodelleerd voor de frequentiestudie:
Je moet de premium professionele simulatieversie gebruiken om een goede frequentiestudie te kunnen doen
Je kunt het op een kwart van het model doen, het is genoeg, dus je hoeft maar één mes te observeren. Je moet je simulatie doen met het echte mes met gaten, anders krijg je niet hetzelfde resultaat als bij een mes zonder uitsparing.
Ik weet niet of het de hele assemblage is of alleen de bovenste kroon die de messen vasthoudt. Nader te specificeren!
Aan de andere kant, als ik mezelf een vriendelijke opmerking mag maken, zal je lemmet niet in spanning staan met een rig als je het op de tekening bovenaan presenteert. Bovendien is het verticaal plaatsen van al uw messen niet de beste manier om de toename van trillingen boven een bepaalde frequentie te beperken. Maar goed, dat staat niet in de vraag dus ik heb niets gezegd :-) :-)
Je hoeft alleen maar een kwartmodel te simuleren met het geperforeerde mes om een goed resultaat te verkrijgen (concentratie van spanningen), aangezien het mes slechts aan één uiteinde verzonken is, is een trekkracht van het andere uiteinde.
Hallo, waarom isoleer je niet gewoon je mes om je simulaties uit te voeren???
Als gevolg hiervan zult u snel zien in welke richting het het meest weerstand biedt, en omdat het model lichter is, zullen de berekeningen sneller zijn!
Het probleem is niet de weerstand van het blad, de telescoop bestaat al en het werkt goed. Ik zoek naar de natuurlijke frequenties van een heel systeem om een servo te verfijnen die verstoord is door een resonantie, dus ik moet de frequenties beter kennen voor de trips in de servo.
Absoluut, maar voor nu heb ik de natuurlijke frequenties, maar zonder spanning op de bladen, dus niet goed. Ik zou graag willen zien hoeveel ik de bladen moet uitrekken om tot 80 tot 100Hz te gaan, waardoor ik deze frequentie kan verwaarlozen.
Ik heb een test gedaan met alleen een frame en de centrale body, maar het werkt niet. Ik heb de tellers aan het einde van de bladen geplaatst, maar er wordt uiteraard geen contact gemaakt tussen de planken en het frame. Dit is wat ik heb:
In simulatie is het mogelijk om bouten te plaatsen (bij verbindingen kies je voor 'bouten').
Als je een samenhangend resultaat wilt, moet je je onderdeel modelleren met dezelfde verbindingen als in het echte leven en in jouw geval met de echte massa's (dus de gaten in je bladen....).
Je moet in je frame boren en een boutverbinding maken tussen je frame en je mes.
Je kunt een voorspankracht in je bout zetten (of een koppel).
Als je ons advies opvolgt, zou je iets goed moeten krijgen
Ik heb wel de verbinding van het bouttype gevonden, maar het is alleen in statische studies, het bestaat niet in frequentiestudies, of ik heb iets gemist.