Ik ben momenteel bezig met het opzetten van de Smart Properties van onze prt.
Om verschillende drop-down menu's te kunnen beheren, afhankelijk van het materiaal dat op het onderdeel is toegepast, gebruik ik de functie "Voorwaardelijke groep" (zie bijgevoegde screenshot).
Behalve dat ik geen extra voorwaardelijke groepen meer kan toevoegen zonder een crash te veroorzaken. Dat wil zeggen dat als ik er een toevoeg (ik heb er verschillende gemaakt om fouten van slechte configuratie te voorkomen) en ik de wijzigingen toepas, Smart Properties crasht. Onmogelijk om de Smart Properties opnieuw op te starten, zelfs na het opnieuw opstarten van de pc. De enige manier om de Smart opnieuw op te starten, is door het Xml-bestand terug te zetten zoals het was vóór de wijziging.
Mijn vraag, is er een limiet aan het aantal voorwaardelijke groepen? Of misschien een limiet voor de grootte van het Xml-bestand?
Om de limiet van smartproperties te kennen, zijn de ontwikkelaars het meest bewust. Hiervoor dient u een aanvraag in te dienen bij de support.
Het is mogelijk dat er een limiet is in kwantiteit en misschien kunnen ze je naar een andere methode leiden dan het doen van veel voorwaardelijke groepen.
Wat wil je nu doen in elke groep voor elk type onderwerp?
Zoals Coluche zei, vraag me wat je nodig hebt, ik zal je vertellen hoe je het zonder kunt doen!
Vandaag hebben we de eigenschap "materiaal" in Smart Properties gekoppeld aan het materiaal dat via onze eigen materiaalbibliotheek op het onderdeel is toegepast. Dit stelt ons in staat om te voorkomen dat we een 3D hebben die qua massa niet overeenkomt met wat er op het plan zou staan.
Momenteel hebben we 3 eigenschappen gedefinieerd in Smart (Verwerking, Afwerking en Bescherming). Elk is gekoppeld aan een eigen vervolgkeuzemenu dat wordt aangestuurd door een tekstbestand. Elk van deze tekstbestanden brengt alle verwerkingsmogelijkheden (bijvoorbeeld) samen die we intern hebben, dit zorgt voor een zeer lang en moeilijk te verteren drop-down menu. En bovenal is het niet per se coherent, omdat een bepaalde behandeling niet zomaar op elk materiaal kan worden uitgevoerd.
Daarom probeer ik door voorwaardelijke groepen te gaan. Als mijn materiaal 3.3206 is, wordt mijn verwerkingseigenschap noodzakelijkerwijs bevolkt door Geen, mijn afwerkingsregel gebruikt noodzakelijkerwijs een speciaal tekstbestand en de beschikbare beschermingslijst heeft een bepaald tekstbestand voor dat materiaal.
En ga zo maar door...
En ik heb zelfs een groep die, als materie niet aan een van de andere voorwaarden voldoet, automatisch mijn 3 eigenschappen van een bepaalde waarde vult.
Kortom, met sommige materialen identieke eigenschapskeuzes, kon ik het aantal voorwaardelijke groepen verminderen, maar ik mis er nog steeds veel.
Waarom niet genest de voorwaarden als het materiaal roestvrij staal is 304 dan $traitement=T1 $Finition=F1, als het materiaal s235 is dan $traitement=T2 $Finition=F2
Dit zal slechts één voorwaarde stellen, ook al is het vrij ingewikkeld om te bereiken.
Ter herinnering, hier is de tekst van de hulp met betrekking tot de voorwaarden (niet de voorwaardelijke groepen), het is duidelijk aangegeven, geen limieten:
Je hebt ook de mogelijkheid om meerdere voorwaarden achter elkaar te nesten. Er is geen limiet!
- Als de eigenschap "Materiaal" gelijk is aan "Staal", dan herstelt de eigenschap "Conditionnel_matiere_1" de waarde van de eigenschap "SiSteel".
Anders
- Als de eigenschap "Materiaal" gelijk is aan "Gelegeerd staal", herstelt de eigenschap "Conditionnel_matiere_1" de waarde van de eigenschap "SteelType".
Anders
- De eigenschap "Conditionnel_matiere_1" herstelt de waarde van de eigenschap "Overige".
"Waarom niet genest de voorwaarden als het materiaal roestvrij staal 304 is, dan $traitement=T1 $Finition=F1, als het materiaal s235 is, dan $traitement=T2 $Finition=F2"
Simpelweg omdat het niet zo eenvoudig is. Waar we naar op zoek zijn is:
als het materiaal 304 is, dan moet ik kiezen tussen de T1 of T2 of T3 behandeling. En als het materiaal 316 is, dan moet ik de T2-, T4- of T5-behandeling kiezen. Hetzelfde geldt voor de andere afwerkingssecties, enz.
Daarom ga ik door voor de condional-groep waardoor ik al dan niet nauwkeurige vervolgkeuzemenu's eruitzie.
Voor de oplossing van een xml-bestand per onderwerp, waarom niet, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen. Zijn er tutorials?