Ik ben bezig met het opnieuw maken van het sjabloon van mijn nomenclatuur en ik heb een weergaveprobleem, vooral dat van mijn revisies bij het weergeven van mijn nomenclatuur.
Ik wil dat mijn revisies in dit formaat worden weergegeven: ".00" ".01" enz... Zoals ze worden weergegeven in solidworks, SmartBom trouwens
Maar wanneer ik een nomenclatuur genereer, worden ze in dit formaat weergegeven in mijn Excel-bestand: "0" "0.01" enz...
Ik heb geprobeerd de opgemaakte ed-cel te wijzigen, maar het komt daar niet vandaan.
Ik denk dat het iets is om te veranderen in het .xml bestand, maar ik weet niet wat ik moet toevoegen om het weergaveformaat te wijzigen.
De truc in Excel is om de numerieke waarden die je als tekst wilt weergeven te laten voorafgaan door een apostrof (getal 4 = '). Als deze apostrof is opgenomen in het sjabloon voor export, zou het moeten werken!
Waar kan ik deze apostrof opnemen? In de SmartBom?
EDIT: Inderdaad, in de SmartBom revisie kolom, wanneer ik mijn revisies vooruit ga met een apostrof, wordt deze weergegeven in mijn Excel-bestand.
Ik ben echter op zoek naar een manier om de apostrof automatisch weer te geven bij mijn revisies. Het is niet praktisch om er elke keer aan te denken om het toe te voegen, vooral niet voor grote assemblages...
Ja, het is mogelijk om een aaneenschakeling toe te voegen in SmartBom. U moet "aangepaste eigenschappen" kiezen in "kolomtype", dan in de naam van de schrijfeigenschap (aangezien revisie de naam van de revisie-eigenschap is):
'&$revision
Zie Smartbom Help voor meer informatie.
U kunt ook rechtstreeks in SolidWorks een aangepaste eigenschap maken die een aaneenschakeling is van de apostrof en de revisie-eigenschap. En het is deze extra eigenschap die we zouden gebruiken voor de kolom in SmartBom.
Het is de groepering van verschillende eigenschappen tot één. Dus als u een eigenschap moet maken met de projectnaam gevolgd door de dikte en de bestandsnaam, Kom en zie de truc om deze eigenschappen te groeperen tot één.
Wanneer ik echter het veld "standaardwaarde" invul, blijven de tekens niet weergegeven, ik weet niet hoe ik op de een of andere manier moet opslaan, want wanneer ik het eigenschappenvenster van mijn kolom verlaat en het invoer, is het veld dat ik zojuist heb ingevuld weer leeg...
EDIT: Ik heb zelfs geprobeerd om het op te slaan in mijn .xml bestand tussen de "standaardwaarde" tags, maar het werkt ook niet.
EDIT 2: HET IS GOED! Het was in het vak "eigenschapsnaam" dat het veld moest worden ingevuld en niet in het vak "standaardwaarde". Hartelijk dank!!
Nog een laatste vraag, ik zou graag een formule willen zodat er niet "Materiaal <niet gespecificeerd>" in mijn excel-kolom wordt weergegeven als het materiaal niet is ingevuld in solidworks.
Ik denk dat ik deze formule (volgens de hulp van de SmartBom) moet zetten: IFF($Mat eriau=Materiaal <niet gespecificeerd>| maar het werkt niet, ik denk dat ik een term moet gebruiken om het te informeren dat ik een "leegte" (geen tekens) na de balk wil...
Als u zegt: "Echter, wanneer ik het veld "standaardwaarde" invul, blijven de tekens niet weergegeven, waarin staat het venster? SolidWorks? SmartProperties of smart bom?