[SmartBom] Genereren van stuklijsten in excel

Hallo

Er doet zich een nieuw probleem voor mij voor...

Mijn nomenclatuur herkent de schroeven niet die je onderaan de creatieboom hierboven kunt zien.

Vanwege hun codificatie, die enigszins afwijkt van traditionele munten. Waarom hebben ze een andere code? Dit komt omdat ze uit een bibliotheek worden gehaald en ze elk configuraties hebben om hun formaat (diameter, grootte) te kiezen.

Dus in mijn nomenclatuur, de velden van kwantiteit, materiaal, enz... worden opgevraagd, maar niet in de kolommen "Referentie" en "Aanduiding"

Hoe los je dit nieuwe probleem op?

Ik begreep niet helemaal waar het probleem ligt. Zijn de velden wel ingevuld in de bestanden, maar komen ze niet voor in SmartBom?

Staan ze allemaal in dezelfde bibliotheek?

@+ ;-)

Ja, mijn schroeven komen niet voor in de nomenclatuur.

De vakjes waarin de schroeven zouden moeten verschijnen, zijn inderdaad verhoogd, maar hun aanduiding en referentie worden niet aangegeven.

Zoals te zien is in de bijgevoegde schermafbeelding.

@gt22 : Ja ja, ze zitten in dezelfde map.

capture2.jpg
1 like

Heb je in je bibliotheek

Noem al deze schroeven onafhankelijk van elkaar met hun eigen refs?

@+ ;-)

Nee, de schroeven zijn niet onafhankelijk van elkaar.

Mijn bibliotheek bestaat uit verschillende .sldprt-bestanden die elk overeenkomen met een type schroef ("ISO4017", "ISO4762", enz...)

Dus zodra we onze schroef van een assemblage krijgen, openen we een configuratievenster (in de creatieboom) van het onderdeel waar we zullen invullen: de diameter en lengte van onze schroef.

Moeten we onze bibliotheek beheren door een .sldprt-bestand te maken voor een schroef met deze diameter en lengte?

1 like

Schroeven hebben waarschijnlijk een aangepaste eigenschap die overeenkomt met hun grootte.

Je moet zien om twee regels te maken met IFF als deze:

Als de naam "BM-00-Screw ISO 4762V5" is, vul dan  de referentie in met behulp van de aangepaste eigenschappen die overeenkomen met de maat,

Als de naam "BM-00-Schroef ISO 4762V5" is, vul dan  "aanduiding" in met behulp van de aangepaste eigenschappen die overeenkomen.

Oef... Het lijkt me erg ingewikkeld om dit uit te voeren... Trouwens, voor zover ik weet, kun je maar één regel in het eigenschappenvak zetten, toch?

Heeft u enig idee waar ik de "custom property" van de schroeven kon vinden? Deze bibliotheek is opgezet voordat ik aankwam en ik heb helaas niet veel mensen om naar te verwijzen. Is dit iets wat ik kan zien in de SmartProperties?

1 like

Zie deze link, het is oud, maar het is dezelfde logica

http://www.forum-cao-3d.fr/toolbox/propriete-personalisee-pour-les-pieces-de-la-toolbox-t6178.html

@+;-)

Zijn dit SolidWorks Toolbox onderdelen?

En nee, daar zat ik naar te kijken! Ze worden in Windows-mappen geplaatst, dus ik heb geen toegang tot de configuraties. 

EDIT: Oh ja, als ik de schroef open, in het configuratietabblad van de bouwboom, heb ik toegang tot een tabel (excel) 

Zie deze link Gereedschapskist Eigenschap Gereedschapskist Onderdelen aanpassen

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/toolbox/HIDD_TOOLBOX_CUSTOMIZE_HARDWARE.htm

Aangepaste eigenschappen

Aangepaste eigenschappen zijn door de gebruiker gedefinieerde componenteigenschappen. U kunt aangepaste lijsten en teksteigenschappen maken.

Nadat u een aangepaste eigenschap heeft gemaakt, wordt deze weergegeven in de lijst Aangepaste eigenschappen . U selecteert het om het toe te passen op een component:

Vervolgens kunt u de standaardwaarden voor de eigenschap instellen in de lijst aan de rechterkant. De waarden van de eigenschap zijn alleen-lezen totdat u deze selecteert.

Een nieuwe aangepaste eigenschap toevoegenHiermee maakt u een nieuwe aangepaste eigenschap. Zie De aangepaste eigenschap instellen.
Aangepaste eigenschap wijzigenHiermee wijzigt u een bestaande aangepaste eigenschap. Zie De aangepaste eigenschap instellen.
Aangepaste eigenschap verwijderenHiermee verwijdert u de eigenschap van de gereedschapskist.
Individuele materiaaleigenschapHiermee geeft u een aangepaste eigenschap op waarin materialen uit de SolidWorks-materialenbibliotheek worden vermeld. U kunt slechts één eigenschap maken die is gekoppeld aan de SolidWorks-materialenbibliotheek.

@+ ;-)

Al uw onderdelen en configuratie moeten zich op dezelfde plaats bevinden (hetzelfde pad)

Maak je eigen toolbox of vul de bestaande aan

En zorg ervoor dat de koppelingen via je toolbox lopen

welke van + is

Hierdoor kunt u uw gereedschapskist behouden, ondanks de versiewijzigingen

@+ ;-)

Zie deze tutorial

Eigenschappen van de toolbox maken

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/creation-des-propriete-de-toolbox-avec-excel

@+ ;-) 

Zie ook deze tutorial 

gereedschapskist, gereedschapskist brower, fmart bevestigingsmiddelen

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-toolbox-et-smart-fasteners

@+ ;-)

Als ik het goed begrepen heb, zijn dit geen Toolbox-bestanden...