SolidNetwork licentiemanager: licenties die gekoppeld blijven

Hallo

Is er een truc om de licenties terug te sturen die door een machine zijn opgehangen na het gebruik van Solidworks?

Ondanks het gebruik van de opdracht Vernieuwen, blijft de licentie gekoppeld aan de machine terwijl Solidworks gesloten is.

Slts

Hallo

Ga met de geleende licentie-pc naar de licentiemanager en klik vervolgens op "return"

Moge de kracht met je zijn.

3 likes

helaas zijn dit geen "geleende" licenties, maar de licenties in het tabblad "Licentiegebruik"

In theorie wanneer je Solid sluit. De licentieserver wordt bijgewerkt en de licentie wordt als beschikbaar beschouwd.

Maar in mijn geval wordt het nog steeds gezien als genomen door de machine, zelfs als deze is uitgeschakeld

Zou uw licentie niet als vast en niet zwevend worden verklaard?

1 like

Hallo

Is dit de laatste SP die beschikbaar is voor deze versie van Solidworks:

SP5 voor 2016 en eerder

SP2 voor Solidworks 2017

Als dit niet het geval is, moet u zo snel mogelijk updaten, omdat het veel problemen oplost.

Anders is het mogelijk om een licentie te forceren die wordt geretourneerd met deze opdracht:

c:\program files\solidworks corp\solidnetwork license manager\utils\lmutil lmremove SolidWorks Standard <<gebruikersnaam>> <<computernaam>> <<displayname>>

Zie hier: 

https://forum.solidworks.com/thread/64703?tstart=0

Hallo en bedankt voor je feedback.

Ik ben in 2015 SP5 en ik heb helaas geen toegang tot de  licentieserver, maar ik houd deze informatie opzij, wat waarschijnlijk vroeg of laat nuttig zal zijn.

Nogmaals bedankt