[SolidWorks 2017] Het projecteren van de omtrek van een assemblage op een vliegtuig

Hoi allemaal

Zoals de titel al aangeeft, wil ik de omtrek van een groot assemblagewerk op een offsetvlak projecteren.
Ik weet dat het mogelijk is om het voor een onderdeel of een enkel element te doen, maar voor een montage heb ik het niet gevonden.

Bij voorbaat dank.

Mickaël K.

Hallo Mickael,

Ik probeerde dit de andere dag te doen en ik deed het als volgt:

- Ik heb in mijn assemblage een vlak gemaakt dat door de meeste van mijn contouren ging.

- Ik heb een schets gemaakt van dit nieuwe plan. Ik heb al mijn contourvlakken geselecteerd door op "kruispuntcontouren" te klikken. Het gaf me mijn contouren.

- Ik heb toen de 2e offset-opname gemaakt en al mijn eerste schetsen geprojecteerd in een tweede die op dit tweede vlak is gemaakt...

Ik hoop dat ik duidelijk was... en dat het voor jou zal werken

1 like

Hoi, bedankt voor je antwoord!

Alles is heel duidelijk, ik had het op deze manier geprobeerd: het is goed op een groot element of samen, het werkt perfect. Ik had ook een test gedaan met een combinatie van alle carrosserieën en een soort "cut" gemaakt, waardoor ik een gezicht kreeg om op mijn offsetvlak te projecteren.

Aan de andere kant, als we het voorbeeld nemen van een mechanisch gelast chassis, met ietwat bizarre vormen... Je eindigt met een veelheid aan opnames om de verschillende contouren te vinden.

Ik blijf overal zoeken...

Nogmaals bedankt:)

Hallo

Zou je een zeefdruk kunnen plaatsen zodat we kunnen zien wat je nodig hebt?