Ik wilde weten of het mogelijk was om mijn bestandsnaam automatisch een naam te geven vanuit Custom Properties?
Laat me een beetje uitleggen over de procedure die ik wil volgen:
1. Nieuw ONDERDEEL- of ASSEMBLAGEbestand
2. Ik vul mijn Custom Properties in :
> onderdeelnr. (Stuknaam)
> TypePiece
> Subassemblage nr. 1 (SS1)
> Subassemblage nr. 2 (SS2)
> Projectnummer (ProjectNum)
> onderdeelnr . (NumPiece)
> versie
3. Bestand/Opslaan als...
En daar is de bestandsnaam al vooraf ingevuld met het formaat "PartName"_"SS1""SS2""NumProject"-"NumPiece"-"Version"
En het enige wat ik hoef te doen is de locatie van de opname te kiezen en de mogelijkheid te behouden om de naam van het bestand te wijzigen indien nodig.
Is er een mogelijkheid om dit "gemakkelijk" te krijgen?
Ik heb wel MyCAD en SmartProperties, maar ik ben er niet echt in geslaagd om te doen wat ik wil (ondanks een tutorial gevonden, ik weet het, ik ben nutteloos :-( )
Een beetje meer uitleg in de te volgen procedure zou mij enorm helpen.
In dit geval moet u eerst een aangepaste eigenschap maken die al uw eigenschappen samenvoegt . Kies vervolgens deze nieuwe eigenschap als bestandsnaam.
https://help.visiativ.com/mycadtools/2019/fr/Concatenation1.html (online help aaneengeschakelde functie)
https://help.visiativ.com/mycadtools/2019/fr/Renommerautomatiquementledocumen.html (online help document automatisch hernoemen).
Ik heb SmartProperties gebruikt, maar ik heb de aaneenschakeling direct in het basisveld "Stuknaam" van de aangepaste eigenschappen geplaatst (zie bijgevoegd bestand).
Het enige "probleem" is dat ik na het invullen van mijn velden in het tabblad Aangepaste eigenschappen (aan de rechterkant van het scherm), Smartproperties moet openen en valideren met het vinkje om er rekening mee te houden.
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden, ze hebben me op het juiste spoor gezet.
waarom voert u uw eigendommen niet rechtstreeks in SmartProperty in, het is veel eenvoudiger en het stelt u in staat om zeer interessante dingen te doen.
Mijn probleem is dat ik de custom properties nodig heb om de reeds bestaande planblokken en stuklijsten automatisch in te vullen, maar niet iedereen in het bedrijf (we zijn een heel kleine entiteit) heeft SmartProperties.
Als dat verandert, zal ik er zeker doorheen gaan, maar voorlopig kan ik dat niet.