SolidWorks 2018 mogelijk in 4k?

Goedenavond, hier heb ik de SolidWorks 2015-versie op mijn ASUS-pc geïnstalleerd met een resolutie van 3840x2160, eenmaal geïnstalleerd heb ik de balk waar een extrusieschets is enz. die zijn klein en als ik een dimensie in de dimensie-optie zet, zie ik niet alles, ik ben verplicht met mijn cursor om deze elke keer te vergroten, en als ik een schets maak, heeft de dimensie tijd nodig om aan te komen. Ik ging de opties bekijken om het probleem op te lossen, maar zonder succes. Dus daar ga je, houdt SolidWorks 2015 geen rekening met de 4K-resolutie? Houdt de versie van 2018 er rekening mee? Is het mijn RAM dat niet genoeg is om SolidWorks te ondersteunen? Of ben ik genoodzaakt een pc te nemen met een resolutie van 1920x1080? Kortom, welke configuratie heb ik nodig om de software zonder vertragingen te kunnen gebruiken om vloeiend te zijn?

Mijn configuratie van mijn ASUS pc:

Vensters 10

Model: ASUS alles-in-één Z220-240IC 

Bewerker: Intel(R)Core(TM) i5-6400T CPU @ 2.20GHz    2.21 GHz

Geheugen (RAM) : 8.00 GB 

Systeemtype: 64-bits x64-processor

Alvast bedankt voor uw vragen

Vriendelijke groeten 

TokioSK

Goedenavond

Ik voeg eraan toe dat je op dit model een NVIDIA® Ge-Force® GTX™ 960M grafische kaart hebt met 2 GB videogeheugen. Nadeel van deze kaart: het heet "Gaming" en is dus niet gecertificeerd door SolidWorks.

@Stefbeno zei dit een paar dagen geleden [ Kijk op deze pagina naar de "gehomologeerde" kaarten voor SW : http://www.solidworks.fr/sw/support/videocardtesting.html ].

Voor de geschiedenis van 4K (het is modieus, maar het is onzin voor SW) heeft het niets te maken met Solidworks, maar met de configuratie van de schermen volgens de kaart in verband met  W10. De weergave-instellingen worden daarom buiten SW uitgevoerd.

Bovendien is het voor de hoeveelheid RAM te kort voor SW omdat je 16M of meer nodig hebt: 30M is comfortabel omdat je moet nadenken over de toekomstige versie van SW.
(Ram is iets waar je niet op moet beknibbelen, want een computer die je (in principe) niet elke twee jaar verandert)

Voor de grafische kaart moet u weten dat SW momenteel alle programma's herschrijft voor grafische optimalisatie en dus prestaties op grote sets.

Vriendelijke groeten

1 like

Ik sta mezelf toe om de geheugenaanbevelingen van @Zozo_mp te temperen, gezien de configuratie die ik me voorstel / ik hoop dat je een student of amateur bent, in eerste instantie zal 8 GB voldoende zijn om enkele onderdelen en een eenvoudige montage te modelleren, wetende dat je toch beperkt zult zijn door je grafische kaart. Trouwens, ik weet niet of het mogelijk is om dit soort machines aan te passen.

Voor het leesbaarheidsgedeelte is het mogelijk om grote pictogrammen op SW-niveau weer te geven (klik met de rechtermuisknop op een werkbalk en pas vervolgens aan).

1 like