Solidworks 2023

Hallo
Is er een verandering in ergonomie (menu, commando's...) als we van Solidworks 2022 naar Solidworks 2023 gaan?
Bedankt

Hallo pkoenig,
Hier is een link die kan helpen. =>SOLIDWORKS 2023 vs SOLIDWORKS 2022: een grote vergadering openen - Race tegen de klok - YouTube
@+.
AR.

2 likes

En voor de tekeningen, is de snelheid ook razendsnel?
Ik herinner me dat SW elk jaar de snelheid van openen verkoopt, zoals in 2020 toen de tekeningen in een flits opengingen.
@OBI_WAN denk erover om de 2023-versie te testen als de bliksem waar is, wat ik een beetje betwijfel.
Toch bedankt @A_R voor de video
Voor de @pkoenig rest is het al vele jaren geleden dat de interfacewijzigingen klein blijven.
Aan de andere kant raad ik niet aan om over te schakelen naar een recentere versie vóór SP3 of 4 in ieder geval

4 likes

Hallo;

Ik sluit me aan bij @sbadenis , het is te vroeg om door te gaan naar 2023 (over het algemeen wacht ik op de sp4).

• Voor tekeningen is het net als voor grote assemblages... Solidworks belooft snellere en snellere openingen... Voor zover je niet up-to-date wilt zijn, noch alles wilt zien of eraan wilt werken (lichtstand). :sweat_smile:

@pkoenig : U kunt altijd uw huidige interface behouden door uw *.sldreg-parameterback-upbestanden (inclusief werkbalken en macrowerkbalken) opnieuw te importeren.

Vriendelijke groeten.

1 like

Bedankt

Hallo @sbadenis

Ik heb een klein idee van het antwoord, maar om zeker te zijn...
Waarom raden jullie aan om te wachten op een SP03, SP04 of SP05?

Bij voorbaat dank

1 like

Hallo
Laten we zeggen dat als je een bètatester wilt zijn en de IT-afdeling ermee instemt om de SP's zonder enig probleem te wijzigen, je een SP0 kunt laten installeren.
Wanneer je op zoek bent naar een "optimale" werking voor een productie (hoor dit aan de IT-kant) met stabiliteit op een SP verwacht je minimaal SP3, maar het beste is om je te baseren op de SP5.

2 likes

Voor een productietool heb je een stabiele versie nodig zonder veel bugs.
Over het algemeen geen stabiele versie voor ten minste SP3 (ik wacht meestal op ten minste SP04.
Dit stelt je nog steeds in staat om mogelijke bugs voor verbetering op Sp05 in te dienen, zonder dat je alle bugs hoeft te doorlopen die in de lagere versies zijn opgelost.

2 likes

Dat is wat het mij leek
Dank u voor uw antwoorden!

SP5.0 (of zelfs een beetje wachten in het geval van 5.1) verder niets.
NB: We schieten onszelf op een buggy SP3.0.

1 like