Set xlApplication = CreateObject("Excel.Application")
xlApplication.Visible = True
DoEvents
Set xlWorkBook = xlApplication.Workbooks
xlWorkBook.Add
Set xlFeuilEnse = xlApplication.ActiveSheet
DoEvents
'Création et renommage des feuilles
Set xlFeuilMeca = xlApplication.Sheets.Add(After:=Worksheets(Worksheets.Count))
Set xlFeuilComm = xlApplication.Sheets.Add(After:=Worksheets(Worksheets.Count))
xlFeuilEnse.Name = "ENSEMBLES"
xlFeuilMeca.Name = "PIECES MECANIQUES"
xlFeuilComm.Name = "ELEMENTS DU COMMERCE"
Hallo
Ik maak een macro om een Excel-bestand te maken en er informatie aan toe te voegen. Ik heb een probleem met het maken van het Excel-bestand.
Macro werkt 1 keer op 2 en 1 keer op 2 strikt. Het is in mijn creatie van mijn bestand dat ik denk dat er een probleem is, maar ik keek op het net en ik vond niets.
Kan iemand mij helpen?
Hier is mijn stukje code voor het maken van het Excel-bestand:
Ik heb misschien onlangs hetzelfde probleem gehad, kijk naar de processen, na het gebruik van je macro als Excel nog steeds in gebruik is, betekent dit dat je het proces niet volledig afsluit en dat het misgaat bij de tweede keer opstarten
Sub FermetureExcel()
Set xlFeuilMeca = Nothing
Set xlFeuilComm = Nothing
'Fermeture du classeur et de Excel
oXL.DisplayAlerts = False
oXL.Workbooks.Close
oXL.Quit
oXL.DisplayAlerts = True
'Désallocation de la mémoire
Set oSH = Nothing
Set oWB = Nothing
Set oXL = Nothing
End Sub
Als u de macro opnieuw start en deze staat nog steeds in hetzelfde bestand, kan de pagina 'SETS', 'MECHANISCHE ONDERDELEN' en 'COMMERCIËLE ITEMS' niet twee keer worden gemaakt
Stel een voorwaarde, als de pagina niet bestaat, wordt deze gemaakt.
Uw macro vult uw Excel-bestand elke keer dat u klikt na de assemblage die open is, u maakt / opent een nieuw Excel-bestand elke keer dat u alle informatie op een enkel bestand opslaat?
Ik weet dat het een niet-vrijgegeven probleem met Excel-bronnen is. Ik heb geprobeerd mijn Excel-bestand via Excel te sluiten wanneer mijn macro klaar is en mijn macro opnieuw te starten, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.
Is er een test waarmee u kunt weten of de bron is vrijgegeven en zo niet, dan vrijgegeven van het vrijgeven ervan?
Je moet in de processen kijken, nadat je de Excel hebt gesloten, ga je naar je taakbeheerder (Ctrl + SHIFT + Esc) -> Proces en controleer je of er geen EXCEL.EXE
Stel xlMeca-blad in = xlApplication.Sheets.Add(Na:=Werkbladen(Werkbladen.Count)) Stel xlSheetComm in = xlApplication.Sheets.Add(Na:=Werkbladen(Werkbladen.Count))
De enige oplossing die ik tot nu toe heb gevonden, is om het Excel-proces aan het einde van de verwerking te beëindigen.
Anders is hij als verdwaald tussen de twee aanwezige Excel-processen en weet hij niet in welke hij moet draaien en neemt hij onverschillig het goede of het slechte.
De enige verklaring die ik vond bij mijn weinige VB kennissen.
Gezien het feit dat het probleem is dat bij het formatteren en dat mijn Excel correct is ingevuld, zullen we zeggen dat dit probleem "acceptabel" is...