SolidWorks: Geen actie mogelijk na het bewerken van de deelfamilie

Hoi allemaal

Een collega heeft een probleem met deelfamilies in SolidWorks:

Wanneer hij klaar is met het bewerken van een deelfamilie in een nieuw venster, heeft hij geen toegang meer tot SolidWorks.

De 3D (het grafische gebied) reageert, het kan de kamer draaien, het ene document aan het andere doorgeven, maar alle andere commando's zijn grijs!

Niet in staat om SolidWorks op te slaan, het document te sluiten of zelfs maar te sluiten - niets reageert!

Het is ook niet mogelijk om de deelfamilie opnieuw uit te geven.

Ik zag dat het Excel-proces nog steeds in de taakbeheerder stond, dus ik probeerde het te beëindigen, maar het werkte ook niet!

Is iemand dit probleem ooit tegengekomen?

Ter informatie, we zijn in SW2011 SP5 en W7 64.

Nou, het is natuurlijk Excel dat niet goed sluit, en daarom onmogelijk om de controle over SolidWorks over te nemen.

Als het doden van het Excel-proces niet werkt, geef ik toe dat ik een beetje droog ben.

Ik ga op onderzoek uit. Ik ken dit probleem niet op SW2011, maar met een W7 OS heb ik het nooit getest en er kunnen problemen zijn.

1 like

Hallo

je moet ook naar de versie van Excel kijken, want het lijkt mij dat ik ook problemen had

Ter info, ik ben onder SW2012SP5 W7 64 en Excel 2010 en het werkt goed

Ik heb al bugs opgemerkt met SW2012 en Excel2003

Soms start de tafel niet...

Als ik het me goed herinner, wees iemand op de laatste conferentie op dit soort problemen en werd ons geadviseerd om naar 2007 of zelfs 2010 te verhuizen om compatibiliteit te garanderen...

Ik heb net een solidworks 2011 getest met een Excel 2007 op mijn werkstation en ik heb ook geen problemen.

Bevindt dit probleem zich slechts op één werkstation? Heeft u een vergelijkbare configuratie op uw pc en is dit geen probleem?

1 like

Hoi allemaal

Voor mij zou het meer lijken op een " pop-up " bericht dat verborgen zou zijn!

U kunt proberen alle genegeerde berichten zichtbaar te maken in Extra, Opties en alles onderaan geavanceerd.

1 like

Ik zal proberen de genegeerde berichten te verbergen en ik zal je op de hoogte houden.