Solidworks CAM-gebruik

Hallo allemaal,

Ik zal een vraag hebben die ik zojuist Solidworks 2022 online heb getest om de CAM-versie te zien,
Ik heb wat getest, maar mijn vraag:
Denk je dat Solidworks CAM kan presteren op een soort profiel, en het kan uitvoeren voor een slijpmachine

Omdat de test die ik heb kunnen doen maar 2 uur duurde en eerlijk gezegd is het momenteel niet doorslaggevend, omdat ik ze niet allemaal heb kunnen testen

Ik kijk uit naar uw feedback

Ik voeg een profielafbeelding toe

Hallo @Centor (het gaat goed met je!)

Ik zie niet in wat het frezen van dit type profiel zou beletten.

Aan de andere kant, als je schets klaar is, moet je het in twee gangen doen, een die eerst de afgeronde delen maakt en vervolgens het juiste deel door stralen te verwijderen.

Stel dat uw werkstuk op het z- en X-vlak is bevestigd, waarbij de kop zich in de Y-as bevindt, dan maakt u het hele profiel door aan de zijkant van de frees te rollen. Vervolgens, na het draaien van de kop in een Z, verwijder je de stralen die nog aanwezig zullen zijn wanneer twee rechte lijnen elkaar ontmoeten.

Aan de andere kant weet ik niet wat de maat van je profiel is, omdat je een delicaat punt hebt aan de onderkant van het profiel (aan de onderkant van de grote helling) heb je een probleem met de gereedschapslengte met buigen als je frees een lange lengte heeft.
Persoonlijk zou ik een laserschets maken als het profiel niet te dik is (minder dan 14 mm dik).
Een enkel gereedschap met kop- of werkstukrotatie is zelfs voor SW CAM niet ingewikkeld

Geef ons wat beoordelingen STP!

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @Zozo_mp

We hebben eigenlijk een systeem met een slijpschijf die van bovenaf binnenkomt
en volgens wat ik weet, maken ze een finishing pass omdat hij al in de handleiding tekent

Het rode deel vertegenwoordigt de uitwissing van het gereedschap, dus we maken een beetje naar rechts vrij voor de voorsnede

De meest gevoelige zijkanten heb ik voor je op een rijtje gezet, want daar zitten de lagerbeschermers op,
Voor de uiteinden laten we 0,6 mm over en een kleine dikte aan het uiteinde om het onderdeel af te ronden

@Centor

Ik denk niet dat ik het begrepen heb.
Wat ik begreep
1°) Het is een profiel dat op een slijpmachine wordt bevestigd en als geleider dient. Het doel is om het genoemde profiel te maken.

Om het profiel te maken gebruik je een klassieke freesmachine of CNC aangezien je SW CAM gebruikt.

Plukken

1 like

@Zozo_mp

Het is een CNC van het type Doebelie

Het onderdeel is bevestigd op een steun en het programma maakt de vorm van het profiel dat hierboven in zwart is aangegeven

Momenteel gebruiken we een Mecanic-programma om de NC-programmering uit te voeren, dus we maken wat je hierboven ziet en vervolgens brengen we over naar het programma in dxf-formaat, vervolgens gaan we van Mecanic terug naar dxf om terug te gaan naar solidworks om de plot af te drukken die we op het kleine grijze scherm plaatsen

En we willen graag de mechanische interface verwijderen, met een interface die is opgenomen in solidworks, dus SW Cam die we nog niet hebben

Maar voordat ik het moet bevestigen aan mijn superieuren, dat we dit kunnen doen op SW cam, en ik ben bereid om u het hierboven geteste bestand te sturen om mij te bevestigen :wink:

Het zwarte profiel als aanvulling, het is de beitel die zal worden gebruikt om de onderdelen te vervaardigen

@Centor

Voor mij zie ik geen enkel probleem, behalve de bestandsnamen en het formaat tussen de twee machines.
U kunt de vertegenwoordiger van VISIATIV vragen om u een demo te geven over dit specifieke geval (zelfs vereenvoudigd). En om te zien hoe je het uitvoerbestand van SW CAM naar Doebli integreert, want als ze een esoterische interface zijn, is het beter om te controleren.

Vriendelijke groeten

PS: Ik heb geen CAM meer omdat ik delegeer aan mijn onderaannemers.

1 like

@Zozo_mp
Ik kon in contact komen met onze dealer
Hij zal kijken zodat we tests kunnen doen in ons bedrijf
voor een tijdje om te zien of het werkt op onze machine
Ik wacht op dit nieuws,
Ik zal je waarschijnlijk vragen stellen als ik twijfels heb :slight_smile:
Omdat ik officieel maar 2 uur solidworks cam heb gebruikt
Ik laat de tijd open voor de tests, het zal me ervan weerhouden een 2e onderwerp te openen

Hallo
Met Solidworks CAM denk ik dat je aan een volume (geëxtrudeerd dxf-profiel) moet werken om de toolpath(s) te genereren.

1 like

@Sylk
Hallo
Ik noteer het zodat ik weet waar ik moet beginnen :slight_smile:
Bedankt :slight_smile:

Alstublieft.

Ik had SW CAM gebruikt om paden te genereren die ik heb geconverteerd naar grbl voor een bescheiden 3018 pro.
Het gebruik ervan is niet eenvoudig en vereist vaak een paar schijnbewegingen (althans in mijn gebruik). Ik herinner me niet al te veel, maar er zijn zeker antwoorden die ik kan geven.
Voor een echte professionele CNC, al meer SW-doel, is de compatibiliteit ongetwijfeld beter en gemakkelijker te gebruiken en te configureren.

1 like

Als ik het goed begrijp heeft dit profiel een dikte (lengte) die een soort rail vormt waarop lagers schuiven?

@Sylk
Op het profiel staan de rode lijnen voor het snijgereedschap
We maken de vorm van het snijgereedschap, op een externe of interne vijzelbeitel
Om het onderdeel te bewerken dat een buiten- of binnenring in het lager zal worden
Na het slijpen wordt het profiel gebruikt door inwendig of uitwendig vijzelen om de vorm van de ringen te bewerken die worden aangegeven door de rode pijlen

In het voorbeeld van ons profiel zal het na het slijpen de binnenkant van de buitenring bewerken

1 like

@Sylk

Het rode pijlprofiel is het onderdeel dat machinaal wordt bewerkt

Het blauwe pijlprofiel vertegenwoordigt de vorm die is bewerkt om het rode pijlprofiel te maken

1 like

Hallo allemaal,
Ik heropen de vraag, ik doe Solidcam-tests,
maar ik zit in de problemen, om de manipulaties uit te voeren,
Keuze van het gereedschap, positie van de nulpunten en maak het profiel in 2 delen
Help, als iemand me wat uitleg kan geven alstublieft
Bij voorbaat dank