Ik ben student en heb nog niet kunnen investeren in de SOLIDWORKS software. Deze is echter erg interessant, ik heb hem gedownload in een gekraakte versie en zou graag de CSWA-certificering willen kunnen behalen met de versie die ik heb. Is het mogelijk om het onder deze omstandigheden te halen? Of is een aangeschafte versie nodig?
Normaal gesproken heb je geen licentie nodig om de basiscertificering te halen, omdat sommige vragen algemene kennis van de software zijn, maar zonder software om te modelleren, om het zwaartepunt of de massa te kennen, wordt het ingewikkeld. Niets weerhoudt u ervan om Fusion 360 te gebruiken, dat daarvoor gratis is. Maar goed, als je een certificaat voor een software haalt, kun je het net zo goed op deze doen.
Wat betreft de cracker-licentie natuurlijk... "het is niet goed", vooral als je student bent, heb je een studentenversie van Sw (die ook ooit voor werklozen wordt gebruikt, ik weet niet of het nog relevant is.)
Ik weet niet zeker of dit de plaats is voor discussies over "onofficiële" licenties, vooral omdat de prijs van studentenlicenties niet echt een afschrikmiddel is, aangezien ze gratis zijn, zie http://www.solidworks.fr/sw/education/4525_FRA_HTML.htm.
Ja, ik wilde de studentenversie volgen, maar het is een buitenschools "pluspunt" dat ik doe, mijn school traint niet in solidworks, maar eerder op CATIA.
Ik weet dat het gebruik van een gekraakte versie echt niet goed is, maar ik was van plan om de licentie te kopen zodra het eerste geld binnen was.
Dus ik kan het examen afleggen zonder een geldig rijbewijs te hebben? Zodra de CSWA-licentie is aangenomen, zal het veel gemakkelijker zijn om kleine banen in 3D-ontwerp te vinden
Certificeringen in Frankrijk worden niet veel gebruikt als selectiecriterium, ook al is het een pluspunt. Het lijkt mij dat het meer op de Amerikaanse markt is dan dat het nuttig is als ik me niet vergis.
Wil je een gratis modelbouwer, dan ga je beter voor een gratis Fusion 360, dan heb je ZW3D maar moet je 1500€ rekenen voor de basislicentie. (Ik raad aan om een proefversie van 30 dagen te hebben voordat je koopt, het is hetzelfde of zelfs beter dan SW.... maar.... het is niet zo eenvoudig en intuïtief als SW)