SOLIDWORKS: Hoe een blok onderdelen uit een netwerk in een assemblage te extraheren

Hallo allemaal,

Om je te situeren, heb ik een groep onderdelen samengevoegd om een beeld te krijgen.

Dankzij deze visual kon ik een lineair netwerk creëren.

Nu ik zie hoe het valt, wil ik graag mijn netwerk als onderdelen eruit halen om eraan te kunnen werken

Ik heb het al gezien tijdens de training, maar het gaat ver terug, bij voorbaat dank

Hallo

Ik heb niet begrepen wat je wilt doen. Het delen van een bestand kan helpen. Afbeeldingen ook.

Vriendelijke groeten 

2 likes
Hallo aan u en bedankt voor uw aandacht, ik ben momenteel aan het assembleren, ik plaats een buis van 2300 mm die ik op een precieze plaats heb geplaatst en ik heb deze vervolgens op de X-as gerepliceerd in zes nieuwe buizen op een afstand van 440 mm uit elkaar Als je naar de boomstructuur kijkt, vind je een lineair netwerk, dat moet ik uit het plan halen om een nieuwe kamer te maken. Dit stuk isoleert het nu wil ik bewaren en vervolgens opnieuw plaatsen met de aanpassingen die ik eraan zou hebben aangebracht (inkorten van sommige buizen? Hoe ga je te werk?
Hier is een foto, wat in geel is, zal worden gemaakt, maar dan kan ik de vloer niet in buizen isoleren om een kamer te creëren
20200529_212055.jpg

Hallo Mathieu

Als ik het goed heb begrepen, heb je bij het herhalen van je lineaire buis het resultaat gecontroleerd.

Hierdoor worden uw buizen gelast en vormen ze één lichaam met de loodrechte dwarsbalken.

Naar mijn mening, als je de herhaalde buizen moet aanpassen (in geel op de afbeelding), kun je je buizen niet meer onafhankelijk maken alsof je je buizen één voor één hebt ingebracht.

Dus als je buizen niet allemaal hetzelfde zijn, maak dan losse onderdelen en monteer ze in je ASM. Het lijkt me inderdaad beter te doen, want als je een plan voor de fab wilt maken, is het beter om afzonderlijke onderdelen te hebben.

Als het is zoals ik op de afbeelding zie om een virtuele mockup te maken. Dan kunt u ook aanpassingen doen in uw ASM door materiaal direct uit de betreffende buizen te verwijderen.

Het hangt allemaal af van wat je uiteindelijk wilt, een realistisch model of 50 2D-tekeningen om naar de productie te sturen.  ;-)

Vriendelijke groeten

PS: een lineaire of cirkelvormige herhaling is alleen bedoeld om tijd te besparen, maar vaak op voorwaarde dat alle herhalingen identiek zijn , aangezien de herhalingen zijn gemaakt van een schets of van een herhaling van een lichaam (in jouw geval is een lichaam een buis gedupliceerd N keer. We zouden kunnen zeggen dat een herhaling hetzelfde herhaalt , terwijl als de stukken niet hetzelfde waren, het een modulaire duplicatie zou zijn door elk gedupliceerd element afzonderlijk te parametriseren . (wat bestaat)

1 like

Hallo Mathieu

Ik zou een masterplan maken op het eerste folio met een nomenclatuur, hoeveelheid .....

Zet op andere folio's de artikelmappen in plan.

Zie bijgevoegd bestand

Vriendelijke groeten

Yannick

exemple.zip
1 like

ZIE PDF VOOR HET GEVAL DAT

assemblage2.pdf
Ik beheer de samenvoegoptie het resultaat geen probleem, en de optie is niet aangevinkt. Als ik de buis op de ASM plaats, is deze alleen en kom ik het netwerk langs een as van deze buis maken. Behalve dat ik dit nieuwe deel niet in een apart onderdeelbestand kan vinden. Ik zou graag willen weten hoe ik dit onderdeel in een apart bestand kan opslaan en vervolgens kan wijzigen met de volgende naam: vloerbuisnetwerk 31.05.20. In de opleiding had ik een schets gemaakt op een ASM en ik kon die eruit halen omdat ik hem anders niet kon raden of zelfs de afmetingen niet kon vinden door te berekenen Daar ga je
20200531_103507.jpg

U kunt de join-functie gebruiken

http://help.solidworks.com/2018/french/SolidWorks/sldworks/t_Creating_a_Joined_Part.htm

Cdlt

Niet slecht;) Bedankt, deze functie zal me helpen :)! Ik heb het stuk kunnen opnemen zoals ik wilde, ik kan het apart openen en eraan werken is geweldig, ik kende de functie niet* doe mee, heel erg bedankt. Het enige nadeel is dat de paramefric van de buizen verloren lijkt te gaan, ik kan de schets en de extrusielengte van de basisbuis niet meer bewerken maar het is slechts een detail En zoals helden zouden zeggen nakamura = yataaA!! [url=https://postimg.cc/JDgF5GFD][img]https://i.postimg.cc/JDgF5GFD/hiro-yatta-070522.jpg[/img][/url]