Solidworks - Beperking tussen twee ringen?

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw bij Solidworks en ik vroeg me af hoe ik de ringen moest bevestigen om hun beweging te simuleren. Ik kan geen combinatie van beperkingen vinden die werkt...

Ik heb erover nagedacht om een trajectbeperking te gebruiken, maar het lukt me niet om het op te zetten.

Bij voorbaat dank!

sans_titre.png

Hallo 

Bij het maken van je twee stukken heb je hun schetsen gemaakt; U kunt  ze laten verschijnen  en ze gebruiken voor beperkingen. De punten  van de middelpunten  van de twee ringen  , dan de vlakken en andere standaardbeperkingen...

3 likes

Simpel gezegd, u kunt constructiepunten op elk stuk plaatsen, één in het midden van de ring en de andere in het midden van de sectie.

Zet ze dan op een rijtje bij elkaar.

Kijk eens wat ik heb gedaan voor een ketting met gelaste schakels

Ik zeg niet dat het een panace is, maar voor een kanaal wel

zie bijgevoegd bestand SW 2012

getest als het je bevalt

@+ ;-)

chaine_maillons_soudes_dia_6_l24_l_11.sldasm
2 likes

hier is het bestand nog steeds deel SW 2012

indien van toepassing

Beperkingen worden gecreëerd via schetsen

En de uiteinden van deze genoemde schetsen vallen samen

Hierdoor kan een ketting het spannen of flexibel maken

@+ ;-)

chaine_maillons_soudes_dia_6_l24_l_11part.sldprt

Hoi gt22

Leuk je kanaal. ;-)

1 like

Heel erg bedankt aan iedereen! Nu werkt het!

Ik wist niet dat je schetsen kon gebruiken om beperkingen op te zetten, het opent nieuwe mogelijkheden voor mij;)

Fijne zondag!

1 like

Ok perfect, denk maar aan het valideren van het beste antwoord. Heb ook voor jou een goede zondag

1 like

Bedankt @ cobra

Ik geef het antwoord met dossier en document om de aanpak te begrijpen

en jij bent het die gevalideerd wordt ;-)

2 dagen achter elkaar waar ik het mis

het gaat het niet doen.......... ;-) ..............; -) .........................; -)

@+ en ook een goede zondag

1 like

Ik zag dat je met de trap het beste antwoord kwijt was, maar nu weet ik het niet omdat ik hem had geadviseerd de schetsen te beperken en dat is wat hij deed.  

Ja, het is niet erg

Maar het maken van de schetsen die de ringen vormen is niet goed, je moet andere schetsen maken

En het is deze schets die beperkt is en van een lengte die ons in staat stelt om goed te beperken

De uiteinden van deze genoemde schetsen

maar als hij het begreep, des te beter 

Kijk naar mijn ketting en laad de schakel die je wilt begrijpen

@+ ;-)