Solidworks Rating Tolerantie

Hallo, momenteel stage van mijn BTS CPI, een van mijn projecten is om een oplossing te vinden die het mogelijk maakt om een van mijn solidworks-onderdelen automatisch over te schakelen naar de maxi- of mini-dimensie, nadat ik mycadtools al heb geprobeerd, komt deze niet overeen met mijn criteria omdat het doel van de gezochte manipulatie is om op elk moment mijn afmetingen en mijn toleranties te wijzigen en dat het onderdeel wordt bijgewerkt volgens mijn behoeften. De gekozen configuratie (mini, maxi etc...). Ik weet niet of ik duidelijk genoeg was in mijn vraag en waar ik naar op zoek ben, maar ik hoop hulp te kunnen vinden op dit forum.

Bedankt voor alle gepubliceerde antwoorden

Bastien.

1 like

Hallo

Men kan configuraties en afgeleide configuraties maken die de maximale en minimale kansen vertegenwoordigen.

1 like

Bedankt voor je antwoord, maar wat ik graag zou willen, is dat het onderdeel automatisch van kant wisselt en dat ik wat mini-kansen kan mengen met maxi-kansen, om een "kritieke" configuratie van het onderdeel te hebben. En ik zou ook graag in staat zijn om een tolerantiedeel te kopiëren en te plakken dat zou dienen als een "midden" -onderdeel en gewoon door de afmetingen en toleranties te wijzigen en dat de maximale en minimale kritieke configuraties automatisch worden bijgewerkt.

Bedankt

Hallo aan jou.

Persoonlijk zou ik een Excel-tabel maken met meerdere keuzes en ik zou mijn Excel herlezen naar mijn SW-ontwerp.

Het is een lange tijd om te doen, maar het werkt.

waar doe je je CPI? (Ik heb ook CPI gedaan:)   )

1 like

Ik doe mijn CPI in Lorient, Lycée Colbert. En bij het maken van een Excel-tabel wordt het onderdeel automatisch bijgewerkt?

Ik denk dat we de families van onderdelen moeten gebruiken
en vul effectief in een Excel-tabel alle mogelijke configuraties van dit document in

1 like

Een boomstam die gemaakt is voor

driveworks express is geïntegreerd met SolidWorks

@+

3 likes

GT22 heeft het allemaal al gezegd!

DriveWorksXpress is daar perfect voor:

Gratis, u vult een formulier in, uw sjabloon wordt gegenereerd.

Zo simpel is het en veel robuuster dan een configuratietabel.

2 likes

Hallo

Ik denk dat je configuraties moet maken, meesterwerk en vervolgens afgeleide configuraties met toleranties die je aan je meesterwerk koppelt door vragen te stellen.

Hallo

Nee, het beste wat je kunt doen als het gaat om toleranties en maatketens is om DimXpert te gebruiken om de afmetingen (de afmetingen in paars) te maken. Dan TolAnalyst voor de Maxi/mini maatkettingen.

Beide methoden bevatten een tutorial in SolidWorks om ze onder de knie te krijgen.

Echt de TOP!

1 like

Je wilt graag dat je stuk volgt uit de tekening??? Als dat het geval is, voegt u gewoon in of annoteert u in de tekening van uw onderdeel en objecten van het model en daar selecteert u de afmetingen. Als je ze verandert, volgt de kamer vanzelf.

objets_du_modele.jpg

Hallo

Bedankt voor al je antwoorden, het is niet op de tekening dat ik mijn toleranties wil integreren, maar op het onderdeel zelf, zodat wanneer ik alleen het masteronderdeel en deze toleranties wijzig, de rest van de configuraties automatisch volgen en dat het onderdeel opnieuw wordt opgebouwd met de maximale afmetingen en dus de toleranties op +0 -x en vice versa op minimaal +x -0.

Oké, dus ik denk dat de gemakkelijkste manier zou zijn om je middelpunt te maken en vervolgens de getolereerde delen en ze met vergelijkingen aan het middelpunt te koppelen. Op die manier, als je de ribben van de leraar verandert met haar toleranties, zullen de anderen volgen....

Bedankt voor je antwoord, maar hoe koppel je een stuk aan de andere? Ik begrijp niet veel van solidworks-vergelijkingen.

Hallo

Hier is een goed uitgevoerde tutorial over vergelijkingen:

https://www.youtube.com/watch?v=B2BsbwA3ofs

Sterker nog, als je configuraties maakt, zet je er een L en een L collone in en in de andere de tolerantie ±0,2.
 het is je meesterwerk en voor degene in tolerantie - je doet =box L- box tolerantie en voor in + iden =L+tolerantie. ect ect

Begrijp je het principe?

Ik dring aan op DimXpert en TolAnalyst

Bekijk tutorials over SolidWorks

3 likes