[SolidWorks] Fast Slicing voor 3D-printen

Hoi allemaal!

Mijn kleine project (Potez 60 radiografisch bestuurbaar) vordert goed! En ik investeerde in een 3D-printer

Omdat ik veel grote onderdelen heb, moet ik meerdere keren printen, in SW moet ik handmatig snijden, 4 oppervlakken creëren (die uiteindelijk een kubus vormen ter grootte van mijn 3D-printer, 220x220x250), dan snijd ik, lijm ik enz..... Maar ik zal deze handeling vele malen moeten herhalen (en zelfs voor toekomstige projecten in ieder geval), en ik vraag me af hoe ik het gemakkelijker en sneller kan maken! In mijn assemblage maak ik bijvoorbeeld een kubus van 220x220x250 die ik op de gewenste plaats van mijn afdruk plaats en ik kan het onderdeel dat ik wil afdrukken direct extraheren, zonder veel manipulatie

Hier zou ik bijvoorbeeld snel het stuk in het geel willen snijden volgens mijn "kubus" stuk

Heeft iemand een idee alstublieft? :)

Bij voorbaat dank!

Hallo

Snelle vraag, waarom til je de kubus niet op om zoveel mogelijk van het onderdeel in geel af te drukken? Om de vraag te beantwoorden zal ik verschillende configuraties van het onderdeel maken, afhankelijk van wat je kunt of wilt printen via de materiaalverwijderingen, dus 4 configuraties, het centrale deel, het zijdeel dat twee keer geprint zal moeten worden en het bovenste deel en het hele deel om het in de assemblage te houden. 

Hallo!

Houd geen rekening met het scherm, ik heb de kubus snel geplaatst alleen voor het voorbeeld ;-)

Raadt u mij anders aan om mijn stuk te tekenen en van tevoren na te denken over de onderdelen die ik wil printen? Bedankt voor je advies, maar ik zou het graag eenvoudiger willen vinden:)

Nee, je hebt je onderdelen al getekend, je hoeft ze alleen nog maar te "knippen" zodat je ze kunt printen en daarna weer in elkaar kunt zetten...

Oké bedankt, ik dacht dat er een snellere manier was:)