SOLIDWORKS - Verschil tussen herbouw en regeneratie

Hallo

Een kleine vraag die ik mezelf vaak stel zonder concreet te weten of er echt een verschil is:

Wat is het verschil tussen de opdracht "opnieuw opbouwen" (Ctrl+B of het verkeerslichtpictogram) en "Regeneratie van assemblage op het 1e niveau forceren" (Ctrl+Q)?

Wetende, als ik me niet vergis, dat beide zowel een onderdeel als een assemblage kunnen vernieuwen...?

En jij? Gebruik je deze commando's?

Hallo, persoonlijk gebruik ik alleen reconstructie, a priori zou ik zeggen dat regeneratie  wordt gebruikt voor grote assemblages om te voorkomen dat u tijd verspilt aan het opnieuw opbouwen van alles.

In de hoop uw vraag hartelijk beantwoord te hebben,

1 like

Hallo

Uittreksel uit de hulp:

Recreëren

Bouwt het model opnieuw op met de wijzigingen.

Het model opnieuw opbouwen:

• Klik op Opnieuw opbouwen (standaardwerkbalk) of Bewerken > Opnieuw opbouwen of druk op Ctrl + B.

Herbouwt alleen functies die zijn gewijzigd sinds de laatste rebuild.

Om alle functies opnieuw op te bouwen, drukt u op Ctrl + Q. De reconstructietijd kan veel langer zijn, afhankelijk van de complexiteit van uw model.
Wanneer u een geïmporteerd object of een ander object opnieuw bestelt zonder een ouder of kind, wordt het onderdeel niet opnieuw opgebouwd ; alleen de FeatureManager-ontwerpstructuur is dat.

Bron: http://help.solidworks.com/2015/french/solidworks/sldworks/t_rebuild.htm

Qua gebruik gebruik ik heel vaak de [Ctrl] + [Q]. Maar na dit onderzoek ga ik proberen [Ctrl] + [B] te gebruiken op de grote sets.

Tot ziens.

5 likes

Ik denk dat control B alleen de bovenstaande functies herbouwt (bijvoorbeeld bij het opnieuw uitvoeren van een functie in het midden van het ontwerp)

En die besturing Q bouwt alle functies één voor één opnieuw op tot het einde.

Als je onderaan je boom staat, hebben beide soorten reconstructies dezelfde functie

3 likes

Ik gebruik vaak vergelijkingen op verschillende niveaus.

Ik moet dus meerdere keren opnieuw bouwen zodat alles correct berekend wordt.

Dus ik heb een macro gemaakt, ik hoef er alleen maar op te klikken om een drievoudige reconstructie uit te voeren (3x CTRL+Q).

Heel praktisch =)

5 likes