Ik gebruik SOLIDWORKS Electrical en heb macro's gemaakt van volledige schematische pagina's.
Mijn project bevat ongeveer 20 schematische pagina's, en ik heb voor elke pagina één macro gemaakt. Dit zijn geen PLC-only macro's. Elke macro vertegenwoordigt een volledige schematische pagina en bevat verschillende elektrische componenten zoals relais, aansluitingen, sensoren, bedrading en in sommige gevallen een deel van een PLC.
De PLC zelf is een enkele fysieke PLC, maar de I/O-modules zijn verdeeld over meerdere schematische pagina's. Daarom bestaan delen van dezelfde PLC in meerdere paginamacro's.
Mijn werkproces is:
- Maak een complete schematische pagina.
- Sla die pagina op als een macro.
- Herhaal dit voor alle projectpagina's (ongeveer 20 macro's).
- Voeg de macro's in een nieuw project in.
- Voer Excel Automation / PLC-generatie uit.
Verwacht resultaat:
- Er zou maar één PLC-bord in het project moeten bestaan.
- Alle PLC-symbolen die in verschillende paginamacro's voorkomen, moeten tot dezelfde PLC behoren.
- PLC-beheer zou alleen het originele PLC-bord moeten tonen.
Werkelijke uitkomst:
- Wanneer de macro's worden ingevoegd en Excel Automation wordt uitgevoerd, maakt SOLIDWORKS Electrical meerdere PLC-kaarten aan.
- Het lijkt erop dat elke macro die een deel van de PLC bevat, wordt behandeld als een aparte PLC-definitie.
- PLC-beheer toont uiteindelijk dubbele PLC-printplaten, ook al is er maar één fysieke PLC in het ontwerp.
Voorbeeld:
De PLC is verspreid over pagina's 3, 7, 10 en 15.
Verwacht:
- PLC-bord BRD1
- Pagina 3 I/O
- Pagina 7 I/O
- Pagina 10 I/O
- Pagina 15 I/O
Actuele:
- BRD1
- BRD1 (duplicaat)
- BRD1 (duplicaat)
- BRD1 (duplicaat)
Vraag:
Wat is de juiste methode om macro's op paginaniveau te maken wanneer een enkele PLC over meerdere pagina's is verdeeld?
Moeten PLC-objecten worden uitgesloten van paginamacro's en later opnieuw worden aangemaakt, of is er een manier om alle PLC-referenties aan één PLC-bord te koppelen na macro-invoering en Excel-automatisering?
Elke aanbevolen workflow of instellingen om dubbele PLC-creatie te voorkomen, worden zeer gewaardeerd.