Ik ben een beginner op Solidworks... en ik zou je hulp nodig hebben.
Ik maak een stuk waarvoor ik materiaal moet verwijderen op een vlakke ondergrond volgens een druppelvormig profiel en zacht glooiend naar een centraal punt (-3,3 mm van het oppervlak). Ik heb geen idee hoe ik het moet doen. Heb je een idee?
Gelukkig begreep @AC cobra (die ik groet) waar hij het materiaal moest verwijderen, want ik begreep het niet. Het zou beter zijn om aan te geven waar het centrale punt is, omdat de schets niet gecentreerd is (of niet verwijst naar een dimensie) ten opzichte van het oorspronkelijke punt.
Een kleine handtekening met de hand of een uitleg over je stuk zou zeker welkom zijn :-)
Op de schets, ter hoogte van de 'traan'-vorm, zijn er twee lijnen die elkaar kruisen, dit is het diepste punt.
De "druppel" moet worden uitgehold door een regelmatige curve te volgen van de randen naar het diepste punt.
Wat betreft het onderdeel, het is een solera, een mal die wordt gebruikt om gitaren te maken. Ik heb hier een foto en uitleg geplaatst: https://lutherie-guitare.org/wiki/Chapitre_1_:_Avant_de_commencer#La_plateforme_de_montage_ou_solera
Ik wist niet dat je zo'n gladstrijking kon doen, waarbij de tweede schets uit slechts één punt bestond.
Je hebt geluk ;-) We leren niet veel van je.
Aan de andere kant wacht ik tot Etienne erover nadenkt, want ik heb de indruk dat de punt in het midden van de waterdruppel (in het midden van de driehoek) moet liggen als ik kijk naar de link die hij ons gaf naar aanleiding van mijn vraag.
@ Etienne, ik speelde klassieke gitaar voor een aantal jaren en ik had niet gemerkt dat de curve, die is vrij discreet, het is waar. :-) Is de curve voor stijfheid of voor geluid?
Dat is waar, maar voor iets visueel schoons doe ik het op deze manier omdat bij een diamantpunt de randen bol worden door de spanning die in de plooien wordt uitgeoefend... Bovendien kan men niet te veel verder gaan dan een hoogte van 3 of 4 cm.