Dus ik ben gloednieuw op het forum en ik heb hulp nodig met mijn project. We moeten metingen doen aan een onderdeel en deze overbrengen naar solidworks. Helaas is de binnenkant van mijn kamer niet gemakkelijk toegankelijk en dus moet ik veel aannames doen. Dus dit is wat ik wil doen: Ik moet een verbinding maken tussen de linker en rechter cilinder door het variabele gedeelte tussen de twee cilinders. Ik weet niet of het goed te zien is op de beelden, maar in principe heb ik "precieze" trajecten te volgen en dus is het voor mij niet echt mogelijk om gewoon een vertrek te maken (bovendien werkte deze functie in het begin niet omdat de onderste filet, ter hoogte van de verbinding tussen de twee cilinders, is variabel en Solidworks deed wat het wilde). Dus ik wilde het doen door het materiaal te verwijderen met gladmaken. Ok, deze afvlakking werkt goed op het niveau van de twee geleidingscurven die het goed volgt, beginnend vanaf de binnenkant van de holte van de cilinder aan de rechterkant en in de richting van de grijze schets die zichtbaar is op de foto's (ter hoogte van vlak 23). Helaas maakt het gaten met de buitenkant :/ Als iemand een idee heeft hoe ik dit zou kunnen bereiken, ben ik er helemaal voor. Bij voorbaat dank
PS: Ik heb eerder SW-labs gehad, helaas hadden we gezien dat de gladgestreken baas die naar mijn smaak nog steeds minder grillig is ^^
De verbinding van je 2 cilinders moet hol zijn aangezien je het over de binnenkant hebt
Uw cilinder rechts afgewerkt via een koepelvormige bodem
Creëer dus deze bombodem via een revolution en shell functie
na het doen van 1 verwijdering van materiaal op elke cilinder via geprojecteerde schetsen
Deze verwijdering van materiaal geeft 1 sectie van elke kant
het is aan jou om via een 3D-schets de neutrale vezel te creëren (de as van je 2 materiaalverwijderingen )
van deze neutrale vezel maak je een X-profielschets voor de eerste 2 aan weerszijden via een verschuiving zodra het materiaal is verwijderd via het omzetten van de entiteiten
Anderen zorgen ervoor dat de verbinding van elk materiaalverwijderingsprofiel wordt gerespecteerd
Als dit klaar is, gaat dit alles door een vlakvlakking via de optie voor axiale geleidingscurven
Verdikken van dit oppervlak naar binnen toe en een volume creëren
Het enige dat overblijft is het maken van de interne en externe variabele bladen die je via x verstelpunten kunt aanpassen
Ik ga proberen wat je voorstelde. Ik denk dat ik te hebzuchtig wilde zijn en te veel stappen in één keer wilde doen. Ik zal het zo snel mogelijk proberen want op dit moment heb ik het erg druk helaas. Dank u voor uw antwoord:)