Op dit moment ben ik bezig met het maken van een model van een trap. De centrale steun is een buis met een diameter van 219,1 mm en voor de treden hebben we een gebogen plaatstalen tredesteun, dan een hout dat erop wordt geplaatst. Dus heb ik zelfstandig mijn houten planken, de gebogen plaatstalen tredesteunen (stap voor stap) en de centrale buis gemaakt. (het traject van de buis is gemaakt in Rhinoceros 3D en vervolgens geëxporteerd naar SW). Vervolgens heb ik in een assemblage mijn stappen gepositioneerd en ben ik in het stadium van het positioneren van de centrale buis. Ik heb het als volgt ingeperkt: de as van de buis valt samen met het middelste vlak van elke stap (zowel voor de 1e vlucht als voor de 2e vlucht) waar het een beetje een doe-het-zelf wordt is dat ik de buis met de hand verticaal heb gepositioneerd, maar ik denk niet dat het de rest beïnvloedt.
Ik zou nu graag de gevouwen vellen willen snijden door materiaal te verwijderen waar de buis komt, de vellen (zie de foto's, ik denk dat het explicieter zal zijn). Samenvattend, het snijden van het ene volume ten opzichte van het andere in een assemblage.
Na verschillende dingen te hebben getest, sta ik stil. Heeft iemand een methode om mij te adviseren?
Vergeet niet de kamer te bewerken waarin je de schets moet maken. Met deze methode kunt u een associativiteit tussen de onderdelen (externe referenties) hebben, als u de Ø van de buis verhoogt, volgt de rest. Aan de andere kant, als deze elementen afzonderlijk moeten worden gebruikt, is het belangrijk om te onthouden dat deze externe verwijzingen moeten worden onderbroken.
Je neemt het uiteinde van je buis en maakt er een schets op, verwijdert vervolgens materiaal uit de assemblage en selecteert de onderdelen en controleert onderaan de functie met de onderdelen. Daar zou het goed moeten zijn.
deze methode werkt, maar deze functie zal alleen in de assemblage zijn, dus als je een MEP van de onderdelen doet, zal het betreffende onderdeel geen gat hebben.
Dank u voor uw antwoorden. GT22, het maken van 3D-curves was nogal moeilijk vanwege de import van neushoorn, ik had niet de nodige magnetisatie om mijn curve na te bootsen (het heeft een singulariteit die ik niet kan negeren), maar het idee was goed.
A.LeBlanc uw antwoord loste mijn probleem op, hartelijk dank!
À.leblanc, daarom moet je het vakje aanvinken Verspreid de functie naar de onderdelen. Als u dat doet, bevindt de verwijderingsfunctie in de ASM zich in de kamer.