[SOLIDWORKS + EPDM] Blokkeer de toegang tot eigendommen van SolidWorks

Hoi allemaal

Wij werken in mijn bedrijf met een SolidWorks + Enterprise PDM oplossing (versie 2015). We gebruiken EPDM-gegevenstoewijzingen om onderdeeleigenschappen op SolidWorks in te vullen. In de eigenschappen van onze onderdelen (via SolidWorks, venster "Samenvattende informatie") hebben we systematisch het tabblad "Aanpassen" maar ook "Configuratiespecifiek". 

Met behulp van EPDM-gegevenskaarten veranderen de eigenschappen in de 2 tabbladen. Als de wijziging handmatig wordt aangebracht in de SolidWorks-eigenschappen, moet u beide wijzigen.

Het probleem dat ik tegenkom is dat een persoon zijn werkgewoonten niet wil veranderen (wel voor meer dan 6 jaar) en geen datakaarten gebruikt. Dit resulteert in veel verschillende en gevarieerde fouten!

VRAAG: Is het mogelijk om de toegang tot de eigenschappen van een bestand volledig te blokkeren via SolidWorks, terwijl deze eigenschappen nog steeds kunnen worden bewerkt via EPDM-gegevenskaarten?

Bij voorbaat dank.

Hallo

Dezelfde problemen in twee verschillende bedrijven, er zijn altijd recalcitranten.
Het probleem werd op de volgende manier opgelost: gebruikers laten begrijpen dat het vertekenen van datakaarten helemaal niet gunstig voor hen is (laat ze de beschadigde bestanden op de juiste manier terugnemen, controleer dan...)

Optie 2: Pas het solidworks-lint aan zodat de snelkoppeling niet verschijnt, verwijder ook de sneltoets en doe het opnieuw als de persoon hem weer aanzet totdat je hoopt dat hij het beu is:)

Serieus, er is geen oplossing, behalve bewustwording...

@+

Heel erg bedankt Michael DELACOTE!

Het lost mijn probleem niet op, maar het beantwoordt in ieder geval mijn vraag! ;-)

Het is dus een weggegooide moeite!! ... En dan te bedenken dat het het leven makkelijker maakt...

Om de hardheid van de situatie uit te leggen, zoomt deze gebruiker in op zijn partijen door systematisch de vensterzoom te gebruiken en niet het muiswiel.... We zitten op een groot niveau! Om te gillen