SolidWorks en standaarden: een aanzienlijke vertraging

Gegroet SolidWorkers!

Ik open dit onderwerp omdat er steeds vaker vragen zijn over SolidWorks en waar ik veel te vaak (zo niet altijd) gedwongen ben om ontkennend te antwoorden.

Deze vragen kunnen worden gegeneraliseerd met de volgende formule:

Hoe kan ik mijn plan annoteren/scoren volgens de huidige normen met SolidWorks?

Het is duidelijk dat SolidWorks op dit punt duidelijk achterloopt.
Tussen ontbrekende symbolen (o.a. ex. ISO 25178, ISO 10135, ISO 13715), niet-conforme weergave-opties (ISO 124-24:2014), onmogelijke annotatiecombinaties (het bevestigen van een oppervlakteafwerkingssymbool aan een geometrisch tolerantiekader (ISO 1302-ISO 1101), ontbrekende ISO-schroefdraadklassen, toolboxcomponenten waarvan de afmetingen niet conform zijn (gelukkig is CAD BOOSTER er)...

Het kostte SolidWorks bijna 4 jaar en veel klachten om de ISO 21920-1 te implementeren die beschikbaar is in versie 2025.

We zullen dit punt langzaam maar zeker gebruiken als onderhandelingshefboom met onze VAR tijdens de volgende verlenging om hem ertoe te brengen ons recht op een conforme software te doen gelden gezien de prijs...

Hebben anderen (bedrijven, gebruikers) evenveel last van deze tekortkomingen en hiaten in deze software?

5 likes

" Solidworks en standaarden; de enorme vertraging "

4 likes

Ik merk op dat je het niet durfde te hebben over GPS-standaarden. :grinning:
ISO 14638:2014 is een basis ISO GPS-standaard.

1 like

Als er de 21920 is

1 like

is te sterk voor je :slight_smile:

1 like

En nogmaals: het duurde meer dan tien jaar en 3 of 4 SR's voordat ze pitchfouten op metrische schroefdraad corrigeerden die niet erg gebruikelijk zijn (inclusief de M33 uit het geheugen): de toonhoogte die door Solidworks werd gegeven, was niet in overeenstemming met de ISO-pitch.