Solidworks en virutalisatie

Hallo

We willen graag een ESX opzetten om een dozijn SolidWorks op virtuele desktops te draaien. Welke configuratie denk je dat nodig is voor de minimale vereisten en voor het maximum.

We zouden ook graag nog 4 of 5 extra stijl VM's willen draaien (WSUS, MySQL...). Voorlopig zouden we beginnen met 8 SolidWorks (CAD, Composer en Simulation) en 1 revit.

Op dit moment zien we:

- Een Xeon Gold 6126 @2.6ghz (turbo 3.3/3.7ghz)

- 196 GB werkgeheugen

- Nvidia Tesla M10 (8 GPU's)

De kosten zijn vrij hoog, dus we zouden graag feedback krijgen van degenen die de ervaring al hebben geprobeerd, die goed werkt en met goedkopere bronnen :)

Bedankt

Loïc

Hallo

Ik heb de indruk (als ik het goed begrepen heb) dat er een soort hiaat is omdat de GPU zich in het individuele werkstation moet bevinden, tenzij je in het equivalent van de cloudmodus werkt.

Ik begreep niet dat je met de huidige Solidworks-licenties dit kunt doen, tenzij je de cloudapplicaties van Dassault gebruikt. Zelfs bij het gebruik van PDM blijven de licenties en de CAD-software zelf op ieders individuele werkplek staan en staat alleen de opslagintelligentie  op de server.

Het is mogelijk dat ik helemaal niets heb begrepen, dus het zal voor mij een kans zijn om mijn neuronen weer op orde te brengen ;-)

Je vraag is in ieder geval super interessant

Vriendelijke groeten

Hallo

Dit is inderdaad interessant. Wat is het doel van deze architectuur?

Blijkbaar heeft de Tesla M10 4 cores en geen acht.

1 like

De licenties zijn zwevend en maken het dus mogelijk om ze op virtuele desktops te gebruiken.

Ons doel is om SolidWorks via RDP te kunnen gebruiken op instapmodellen (zoals i3). Uiteindelijk moet deze oplossing goedkoper zijn dan 8 tot 10 high-end laptops.

Inderdaad de Tesla M10 met 4Gpu, maar we zouden er 2 van plaatsen.

1 like

Dus daar!

mijn tang naar de kat    ;-)

Het is uw SW-dealer die moet antwoorden, want het is een zaak die ze misschien vaker zien en ze weten waar ze de informatie bij Dassault kunnen krijgen.

Vriendelijke groeten

Hallo

Heb je deze aanbeveling van Dassault en deze discussie op het Nvidia-forum gezien?

Probeer te reageren op deze discussie die lijkt op die van jou.

Houd ons op de hoogte van de voortgang van uw project.

1 like

Hallo

We gingen voor een HP Prolian DL380 Gen10 met GOLD 6136 processor @3Ghz/3.7Ghz 12 cores, 128GB RAM en een tesla M10, het kost ons een mooi briefje van 10000€ maar we zitten op recente hardware. En dan hebben we het nog niet eens over de aanschaf van vSphere 6.5.

Het voordeel is dat u de configuratie indien nodig in 1 of 2 jaar kunt verdubbelen voor minder dan nu. We weten niet echt of het goed zal werken, of de Tesla M10 in staat zal zijn om de behoeften van SolidWorks te ondersteunen, we hopen het want anders zal het veel duurder moeten zijn.

Ik kom terug en vertel je hoe het eruit ziet als het op zijn plaats zit.

1 like

Hallo

Bedankt voor je feedback. ;-)
Vertel het ons, voor de rest...

Fijne dag.

1 like