Hallo allemaal, omdat ik in een leerwerkprogramma zit, heeft mijn school me een versie van Excel / Word 2007 gegeven en mijn pc (Windows10) heeft een versie van SolidWorks 2013 die door mijn bedrijf wordt geleverd.
Ik wil een familie van onderdelen maken om standaard assemblage-elementen in te stellen, maar SolirdWorks opent een 2016-versie van Excel rechtstreeks voor mij en ik kan niet vinden hoe ik dit kan oplossen.
Ik heb er niet voor gekozen om twee versies van Excel te hebben, ik wil totdat SolidWorks het voor mij opent met de versie waarvan ik de rechten heb tot 2007
Ik heb niets gevonden om te veranderen, ik denk dat de enige oplossing is om 2007 te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren, dus het moet de laatst geïnstalleerde versie nemen. Als het niet werkt, hoef je alleen maar de 2016 volledig te verwijderen, zodat hij geen keus heeft.
Ik stel me voor dat de XL2016 een office365 is die bij de machine wordt geleverd toen je hem kocht.
Kortom, wat is de zorg van het gebruik ervan? Ik denk niet dat het een probleem vormt met de compatibiliteit van versies.
Als het een office365 is, zoals de naam al doet vermoeden, gaat het maar een jaar mee, waarna je een nieuwe licentie moet kopen. Je kunt het dus inderdaad, zoals @AC Cobra voorstelt, verwijderen.
Wat me verbaast, is dat de versie uit 2007, hoewel later geïnstalleerd, in 2016 is verbrand.
Voor configuratie via excel gebruik ik de volgende methode om mijn excel-bestanden te maken:
1- Ik maak een Excel-bestand aan in een specifieke map, die ik een naam geef op basis van het te configureren onderdeel/merk.
2- In dit excel bestand vul ik cel A2 in met de configuratienaam "Standaard"
3- In Solidworks, of zodra het onderdeel/assemblage is geopend, klik ik op "Invoegen", "Tabellen", "Onderdeelfamilie".
4- In de PropertyManager, in het venster "Bron", vink ik zowel "Van bestand" als "Link naar bestand" aan, en met het tabblad "Bladeren" ga ik op zoek naar het Excel-bestand dat zojuist is gemaakt.
5- Valideren
Dan hoeft u alleen nog maar de gezinstafel in te vullen volgens de behoeften.
Ik weet niet of dit je probleem zal oplossen. Misschien is de gemakkelijkste manier om alles op hetzelfde niveau op uw computer te plaatsen.
Ik heb verschillende van je oplossingen gezocht en geprobeerd die ik nog niet had gedaan en ben mezelf blijven documenteren en ik ga eindelijk VBA opzetten terwijl ik wacht tot ik de 2016- of 2017-versie koop.