Solidworks Flow Simulatie: herstel van krachten op een lichaam

Hoi allemaal

Ik probeer de luchtpenetratie van een vereenvoudigd profielgedeelte te simuleren met Solidworks Flow Simulation.

Ik probeer de krachten die op de leest worden uitgeoefend te recupereren in een luchtstroom van 20 m/s. Hiermee kan ik vervolgens de SCx van de vorm berekenen.

Ik krijg verrassende resultaten... Het bestand (Solidworks 2014) is in PJ.

De geteste geometrie:

Ik gebruik de assistent om een luchtstroom in te stellen op 20 m/s volgens Z:

Balans:

Hoe kunnen we deze inspanning van 1,45N na X verklaren?

Aangezien de simulatie symmetrisch is, zou deze niet moeten bestaan. Het probleem blijft als ik het gaas verfijn.

Enig idee wat het probleem is?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

cobra_simplifie.sldprt

Goedenavond

Je hebt schermafbeeldingen bijgevoegd die bijna onleesbaar zijn.

Je moet al je afbeeldingen in een ZIP-bestand zetten.

Voor je waarde in X moet je kijken naar hoe je object gefixeerd is ten opzichte van de stroming (hoek of niet) want gezien je vorm zou je misschien een intrados effect kunnen hebben.

Vriendelijke groeten

Bedankt voor je feedback.

Raar voor de screenshots, thuis zijn ze zichtbaar.

Ik heb ze terug in de pc gestopt.

Het object is goed gepositioneerd in de as van de stroom, geen probleem aan die kant.

pb_solidworks_flow_simulation.zip

Goedenavond

Ik bedoelde ook totaal beperkt!

Welk type verbinding heb je aangebracht om je kamer te repareren?

Wat is de grootte van het gebied waar je je simulatie moet maken (de grootte van het vak waarin de stroom zal plaatsvinden) en vooral hoe is je onderdeel gecentreerd in dit rechthoekige parallellepipedum.

Vriendelijke groeten

Bedankt voor je feedback!

>>>Ik bedoelde ook totaal beperkt!

Je antwoord daagt me uit, ik dacht dat de geometrie vast bleef staan tijdens de vloeistofsimulatie. Is dit niet het geval?

>>>Wat voor soort verbinding heb je aangebracht om je kamer te repareren?

Voorlopig geen. 

>>>Wat is de grootte van het gebied waar je je simulatie moet doen?

Dit is het gebied dat automatisch wordt aangemaakt door Solidworks, zie afmetingen hieronder en in PJ.

Ik heb zojuist getest door elke dimensie van dit gebied met 2 te vermenigvuldigen: ik heb nog steeds een parasitaire kracht van 1N volgens X.

dimensions.zip

Er zit altijd een X-factor in een berekening, je hebt ons zojuist de waarde gegeven! Bvo! #meilleurréponse

Goedenavond @ eric9.benoit

Hoeveel sproeiers heb je erin gedaan? Ik heb de indruk dat je er maar een paar hebt geplaatst.

Kun je een screenshot maken van de nozzle-stromen vanuit het bovenaanzicht.

Vriendelijke groeten

Goedenavond allemaal

Uw probleem wekte mijn nieuwsgierigheid, dus ik heb uw model getest !

Ik denk dat het probleem het netwerken is. Ik heb het geprobeerd met meer dan 1 miljoen steken (116.000 in uw berekening) en daar is de kracht na X 0,16 N

Met 2 miljoen mazen, X = 0,08 N

In mijn ervaring is meshing erg belangrijk bij flow, je moet niet aarzelen om verschillende berekeningen uit te voeren, steeds meer mesh, totdat de resultaten stabiliseren.

En in relatie tot de opmerking van  Zozo_mp, in flow maakt het niet uit hoe vast het onderdeel is (vrij, vast of met beperkingen). het  heeft geen impact.

1 like

Hallo @ Nibblerg

Bedankt voor de informatie over de bevestiging van het onderdeel en vooral over de fijnheid van het gaas.
Ik heb de indruk dat de discretisatie tussen simulatie en flowsimulatie niet hetzelfde is.

Fijne week

Vriendelijke groeten

>>>Kun je een screenshot maken van de nozzle-stromen vanuit het bovenaanzicht.

Geen probleem, de doorstroming is zeer homogeen.

>>>Ik denk dat het probleem het netwerken is. Ik heb het geprobeerd met meer dan 1 miljoen steken (116.000 in jouw berekening) en daar is de kracht na X 0.16 N. Met 2 miljoen mazen, X = 0,08 N

Geweldig, bedankt voor deze info, ik zal het proberen!

Heel erg bedankt aan jullie allebei!

1 like

Ik heb getest, inderdaad door het gaas sterk te verfijnen, neemt de volgende kracht X af. Bedankt!!!!

Aan de andere kant, door de mazen op de fijnste in te stellen, heb ik maar ongeveer 500.000 mazen.

Hoe specificeer je een nog fijnere maaswijdte?

Voor een fijnere maaswijdte:

De tabel die u mij laat zien, is de "globale mesh", deze zal werken op het hele berekeningsveld, daarin kunt u "automatische parameters" uitschakelen en kunt u handmatig het aantal mazen in elke XYZ-richting definiëren

Om nog verder te gaan, kunt u een "lokaal netwerk" maken door bijvoorbeeld uw kamer te selecteren . En daar kunt u de vloeistofcellen fijn in elkaar grijpen dicht bij de contouren van uw onderdeel.

Er zijn echt veel parameteropties voor het gaas, moeilijk om ze allemaal uit te leggen! 

1 like