Hoi allemaal!
Ik zou graag uw hulp willen vragen om mij te informeren over een thermische simulatie onder Solidworks Flow Simulation met behulp van thermische straling.
Het apparaat ziet er als volgt uit: Ik heb een doos met twee tegenover elkaar liggende zijden open. Aan de ene kant vereist een inlaatrandvoorwaarde een luchtstroom van 19°C en aan de andere kant legt een uitlaatrandvoorwaarde een atmosferische druk en temperatuur van 19°C op. De wanden van de box zijn ideaal en stralen niet uit.
In deze doos is een thermostaatkraan geplaatst die wordt gevoed met warm water. Simpel gezegd, ik heb een warmtebron van 70°C die in contact staat met mijn assemblage van honderd mm. Ik wil de temperatuur op verschillende punten in deze assemblage meten.
Als ik geen enkel stralingsoppervlak activeer, zijn de resultaten die ik krijg hetzelfde als wanneer ik de optie "straling" niet heb geactiveerd in de algemene instellingen, dus alleen geleiding en convectie, tot nu toe gaat het goed. Mijn probleem begint wanneer ik de stralingsoppervlakken van mijn assemblage activeer, dat is wanneer ik negatieve temperatuurwaarden krijg op het niveau van de onderdelen die straling uitzenden, terwijl de minimumtemperatuur van de simulatie lucht van 19°C zou moeten zijn.
Ik heb dit probleem tot nu toe niet kunnen oplossen, dus als iemand een idee heeft over de oorsprong van het probleem, zouden ze een grote hulp zijn. Bij voorbaat dank!
Hervé KANNENGIESSER