Hoi allemaal
Ik ben een Potez 60 aan het ontwerpen, ik heb de romp gemaakt met de schetsen die ik kon vinden (inclusief een plan van 50 jaar geleden, gescand in 300x300 resolutie... dus ik vertel je niet over het gedoe:)
Dus voor het moment, geen zorgen, ik schetste op het zijaanzicht, voegde voor- en onderaanzichtvlakken toe om het zijn vorm te geven, ik maakte toen een gladstrijking die me de oppervlakken van mijn romp gaf, ik maakte een symmetrie en ik zette toen een dikte van 6 (naar binnen), die me de oppervlakken geeft die in depron zullen zijn:

Maar nu zou ik het binnenoppervlak willen nemen om een volledig volume te maken, dat ik vervolgens zou kunnen uitsnijden om de versterkingen te ontwerpen (door dit te doen, zou ik er zeker van zijn dat elk onderdeel de vorm van mijn romp zal volgen
Het probleem is dat ik helemaal niet weet hoe ik het moet doen, ik ben al 3 dagen dingen aan het testen maar niets werkt
Een beetje voorsprong alstublieft? :-)
Hallo
om er te komen; je hoeft alleen maar een vliegtuig te maken in het midden van je romp (als je er nog geen hebt) dan een assemblage te maken met je romp en in het tabblad Assemblage maak je nieuwe onderdelen en selecteer je het middelste vlak van je romp; Daar selecteer je de binnenranden van de romp en maak je aan beide kanten een extrusie naar het volgende vlak en dat is het...
exemple.zip
1 like
Bedankt voor je antwoord, maar ik kan het niet doen (of ik begreep niet wat je bedoelde)
Tegelijkertijd laat ik je een kijkje nemen naar mijn romp, ik denk dat ik het een beetje lukraak heb gedaan (bij de bovenste fitting (symmetrieën) vallen sommige delen niet eens samen:(
Anders zou ik het tegenovergestelde kunnen doen? Maak mijn binnenste deel om uit te snijden voor versterkingen ect, en extraheer het volume van 6 mm naar buiten om het "Depron" -deel te creëren
romp.sldprt
DSL Ik kan het niet openen omdat ik het deed met een versie na 2016, zou je een stap van het bestand kunnen doen?
Ja, ik stuur je dit, toch bedankt!
romp.stap
Hier is een deel van het interieur van de romp
fuselage.zip
1 like
Ontzagwekkend!! Ik zal het vanavond analyseren om te zien hoe je het hebt gedaan:)
Nogmaals bedankt!
Geen zorgen, fijne avond :-)
Hallo
Sorry dat ik je het gewijzigde deel niet kan mailen omdat ik in SW2019 ben.
Hier is een aanwijzing:
- Voeg de volumelichamen samen in uw "Symmetry11"-functie
- Offset uw binnenvlakken met 0 mm ("Offset Surface"-functie)
- Naai deze offset-vlakken
- Verberg de volumebody "Thicken7"
- Gebruik de functie "Surface Fill" om het rompgedeelte te sluiten
- Gebruik de functie "Dikker maken" om een volume te vormen.
- Toon het volumelichaam "Thicken7"
Je hebt dan 2 aparte lichamen
Vriendelijke groeten
fuselage.png
2 likes
Enorm bedankt aan jou! Ik heb er veel van geleerd! (sorry voor de reactietijd, maar ik ben in vac en niet veel netwerk ... en dan geniet ik ook nog van de zon :)), nu is het goed, ik ben ter plaatse!! :D
Ik besloot vanaf 0 te beginnen omdat ik ontdekte dat de logica van mijn modaliteit niet overeenkwam met die van mijn toekomstige assemblage
Dus ik ga een stuk maken door een balsaplank of iets anders te snijden en ze netjes in een assemblage te leggen (wat uiteindelijk logisch lijkt!)
Ik heb nog een laatste kleine vraag, ik heb veel op het net gekeken en in de functies gekeken, maar ik kan het niet vinden: ik heb het bord gemaakt dat de zijkant van de romp zal zijn met een plan en dus een schets elke keer dat er een verandering van vorm was in X of Y en ik heb het gladgestreken, dat is OK, MAAR ik zou graag, in mijn montage, de vorm van de lage rand (in blauw) van dit bord willen gebruiken om de vorm van het bord te maken dat onder mijn vliegtuig komt te staan

Door het zo te doen, weet ik zeker dat als ik het allemaal samenvoeg, het als papa in mama zal zijn :-)
Bij voorbaat dank voor uw verlichting, ik voeg het bestand toe voor het geval dat
EDIT: Ik maak van deze gelegenheid gebruik om u te vragen welke techniek de beste is ... Werk je maar aan één kant en maak je aan het einde een symmetrie van het hele geheel ? Of direct aan het geheel werken? Trouwens, is er een "dynamische" symmetrie? Zodat we het resultaat in realtime kunnen zien?
fuselage_cote_gauche.sldprt
Hallo
Als u antwoorden wilt hebben op uw aanvullende vragen, raad ik u aan een andere vraag aan te maken. Aangezien je de vraag hebt afgesloten door je antwoord te valideren als het beste (!)
Vriendelijke groeten
Oef, hel van een klus.
De methode die ik zou gebruiken:
1 - Creëer in een kamer de 1/2 binnenhuid op het oppervlak;
2 - plaats dit onderdeel in een assemblage;
3 - Maak een onderdeel in de assemblage, beperk het door toeval van de oorsprong (+selectievakje uitlijning van assen).
4 - Creatie van de flanken
4a - maak een onderdeel in de assemblage, beperk het door toeval van de oorsprong (+selectievakje uitlijning van assen);
4b - Bewerk dit stuk in context;
4c - Creëer volume door op het oppervlak te leunen (oppervlak/verdikken);
4d - Uit de montage in context stappen;
4e - open het onderdeel, selecteer het middenvlak en maak invoegen/symmetrisch deel (hierdoor wordt het symmetrische deel gemaakt);
4f - Plaats het symmetrische deel in het geheel, beperk het door de oorsprong.
5 - Creatie van koppels
5a - maak een onderdeel in de assemblage, beperk het door toeval van de oorsprong (+selectievakje uitlijning van assen);
5b - Bewerk dit stuk in context;
5c - maak een ref-vlak op een afstand van een bestaand basisvlak langs de as van het vliegtuig;
5d - Maak op dit plan de schets van het halfstuk door op het oppervlak te leunen (via kruispuntcurve). Traceer alleen de buitenste omtrek;
5e - Stap uit de bewerking in context, open de kamer alleen.
5f - Extrudeer deze schets uit de dikte van de plaat;
5g - symmetrie de functie;
5 uur - maak de binnenste sneden.
6 - Herhaal stap 5 zo vaak als nodig is.
Daar heb je een complete en dynamische assemblage met onderdelen die je onafhankelijk kunt openen (let op dat de link bestaat: -> symbool aan het einde van de naam van de functie in de functiemanager) om de tekeningen te maken, exporteren voor NC-snijden.
Ja sorry, ik ga weer een post maken
Fijne dag
1 like