Hallo allemaal, ik zit op Solidworks 2024 in SP1.0, onder Windows 10.
Sinds 2 dagen, zodra ik een plan, een onderdeel of een assemblage start vanuit de bestandsverkenner, wordt het automatisch afgedrukt.
Het preciezere proces is dat solidwoks opengaat, dan begint het printen en dan heb ik vrije toegang tot mijn onderdeel. Als ik de afdruk annuleer, wordt solidworks gesloten of crasht.
Is iemand van jullie ooit het probleem tegengekomen/heeft hij een oplossing gevonden?
Vriendelijke groeten
Ik zal meteen het makkelijke antwoord geven: Je zit op Soldworks 2024, SP1.0
Neem nooit minder dan SP4.0
4 likes
Hallo
Niets gevonden op het niveau van dit soort problemen op de 2024 SP1 (de SP2 EV vermeldt geen correctie van dit soort problemen).
Er moet iets anders op uw computers zijn dat dit gedrag genereert, want voor zover ik weet is er geen dergelijke parameter in SW native.
1 like
Hallo;
Als je het hebt over het starten van een plan vanuit de verkenner, is het dan een dubbelklik of een slepen-en-neerzetten?
Werk je met een server voor het opslaan van Solidworks-bestanden?
Heeft dit alleen invloed op *.sld-bestanden?
Wat gebeurt er als u standaard een andere printer declareert? (waarom geen pdf-printer)
als je drag and drop gebruikt, doe dit dan op de titelbalk van Solidworks en niet in de 3D-ruimte.
Is het het resultaat van een Windows-update?
Vriendelijke groeten.
3 likes
Hallo
Wat is het verschil tussen de 2 methoden?
1 like
Technisch gezien is er niet veel verschil, als alles normaal werkt, kun je alleen geen afgeleide onderdelen maken of per ongeluk een nieuw element aan een assemblage toevoegen.
In het geval van @Valentin_BACLER zal dit bepalen of het een probleem is dat eerder gericht is op Solidworks (Macro bij het openen?) of een Windows-probleem (scriptbestand; partij;vleermuis...?)
Vriendelijke groeten.
3 likes
Hallo allemaal, bedankt voor jullie berichten, het probleem leek van solidworks te komen, want na een volledige herinstallatie heb ik dit probleem niet meer
Bedankt iedereen
V. BACLER
Hallo;
Na de strijd...
Ik kwam (zonder mezelf al te veel pijn te doen) dit artikel tegen van de website " Javelin-tech " die over dit onderwerp gaat.
… Samenvattend, het probleem komt voort uit de associatie van Solidworks-bestanden.
Het zal nog steeds gemakkelijker zijn dan het opnieuw installeren van Solidworks...
Vriendelijke groeten.
7 likes