Oh oké, dus de enige oplossing is om eerst het onderdeel te openen, in de assemblage te plaatsen en dan te sluiten? Er is geen andere functie dan AddComponent?
Nog een vraag:
Als ik macro's opneem, kom ik vaak uit op variabelen als boolstatus, longstatus, etc... Kan iemand mij uitleggen waar ze voor zijn? Als ik de code lees, heb ik de indruk dat dit variabelen zijn die niet echt een specifiek doel hebben, maar die voor alles en voor niets worden gebruikt. Klopt dat?
De variabelen boolstatus, longstatus, etc... zijn niet geheel nutteloos, bijvoorbeeld voor de functie AddComponent is boolstatus de retourwaarde van de methode:
Function AddComponent(_
ByVal CompName As System.String, _
ByVal X As System.Double, _
ByVal Y As System.Double, _
ByVal Z As System.Double _
) As System.Boolean
Kijk naar deze kant voordat je halsoverkop in macro's springt, anders loop je het risico snel te verdwalen, en dan een beetje lezen over de Solidworks API's die hier te vinden zijn.
Zoals vermeld in het vorige bericht, worden deze variabelen gebruikt om functieretourwaarden op te slaan.
Wanneer de functie meerdere waarden moet retourneren (foutmeldingen, resultaat van de functie zoals bij het openen van aangepaste eigenschappen), moet u eerst de variabelen maken en deze doorgeven aan de functie om de waarden te krijgen.