Hallo weer,
Het eerste dat u moet doen, controleer of er geen Windows-update of stuurprogramma-update van de grafische kaart is geweest die de oorzaak van het probleem kan zijn:
Op voorwaarde dat het probleem niet wordt veroorzaakt door een compatibiliteitsprobleem, eerst HIER te controleren voor Windows-, Solidworks-, hardware- en Office-versies, ten tweede HIER voor antivirus en ten slotte HIER voor grafische kaarten (als de grafische kaart niet in de lijst staat, betekent dit niet dat deze niet werkt met Solidworks, maar dat deze niet gecertificeerd is, zie om het stuurprogramma indien nodig bij te werken)
Dit is de methode die ik volg voor een schone installatie van Solidworks:
- Opslaan van alle "parameter" bestanden zoals tekening, onderdeel, assemblage, stuklijst, lijnstijlen, maatvoeringsstijlen, enz.
- Back-up van Solidworks-instellingen (sldreg-bestand). Zie HIER.
- Volledige deïnstallatie van Solidworks, opschoning van het register en herinstallatie van Solidworks volgens het document dat hier te vinden is. Ik geef zelfs een beetje Ccleaner na het opschonen van het register.
- Controleer voor Windows 10 of het 3.5-framework is geïnstalleerd. Ga hiervoor naar het "Configuratiescherm" van Windows, vervolgens naar "Programma en onderdelen", vervolgens naar "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" en controleer de regel ".Net framework 3.5 (inclusief .Net 2.0 en 3.0)".

- Installatie van Solidworks-instellingen (sldreg-bestand). Zie HIER.
- Solidworks gaat van start.
Met deze methode, van de 2013-versie tot de 2017-versie die ik op dit moment heb, heb ik nooit problemen gehad.
Ter informatie, ik heb geen gecertificeerde grafische kaart en de laatste tijd, na een update van het stuurprogramma, wilde mijn Solidworks niet meer starten, een simpele terugspoeling op deze versie van het stuurprogramma corrigeerde het probleem.
Natuurlijk is er de gebruikelijke zin: Wees voorzichtig, deze methode is van invloed op het Windows-register, dus om rustig en met voorzorgsmaatregelen te gebruikens
Vriendelijke groeten