Ik wil graag een filtermacro maken (in mijn bedrijf zijn alle assemblages samengesteld op hetzelfde model). Dus ik zou graag in staat zijn om een macro te maken die alles verbergt en alleen bepaalde delen weergeeft (op basis van de NAAM van het bestand).
Ook een macro die alles opnieuw zou weergeven..
Bedankt.
[bewerken] Het probleem is vooral om alle componenten in de assemblage te "ontleden". Is er een manier om dit in een for-lus te doen?
Hallo, in de tutorials die ik op Lynkoa heb gepost, zijn er een of twee voorbeelden om alle componenten van een assembly door te nemen. Anders, om te filteren, zie de SolidWorks Advanced Selection.
Het is waar dat het onmogelijk is om tutorials te vinden die door één persoon zijn gemaakt, sorry.
Ik had het over deze tutorial, maar in feite betreft het alle configuraties van een assembly:
http://www.lynkoa.com/tutos/solidworks/macro-pour-toutes-les-configurations-d-un-assemblage-pour-activer-l-option "promoten"
Ik ben op zoek naar de macro die ik deed, maar het is niet op Lynkoa.
Ik heb iets op internet gevonden waarmee ik door de componenten van een assemblage kan bladeren, het probleem is dat ik ze niet kan verbergen. Waarvoor?
Sub hoofd() Dim swModel als ModelDoc2
Dim vComps als variant Dim swComp als SldWorks.Component2 Dim swAssy als SldWorks.AssemblyDoc Dim i als geheel getal
Stel swApp = Toepassing.SldWorks in Stel swModel = swApp.ActiveDoc in
Als swModel.GetType = swDocASSEMBLY Dan Stel swAssy in = swModel vComps = swAssy.GetComponents(Onwaar) Voor i = 0 TB UBound(vComps) Stel swComp in = vComps(i) Stel swModel = swComp.GetModelDoc2 in Foutopsporing.Print swModel.GetTitle swModel.HideComponent2 'Werkt niet... swModel.ClearSelection2 Waar volgende i Einde als Einde Sub
[bewerken]
Ik heb een manier gevonden om het identiteitsbewijs terug te nemen met:
Inderdaad, zoals aangegeven in de onderstaande link, moet u de component selecteren met HideComponent2 , anders bieden ze een andere methode met zichtbaarheid: