Solidworks MBD

Hallo

Ik kom naar je toe omdat ik informatie nodig heb over solidworks MBD. Ons bedrijf denkt na over het nut van deze module. Ter informatie: we werken 60% plaatwerk, 35% mechanisch gelast en 5% verspanen. We doen veel in onze werkplaats maar ook als onderaannemer. Ik heb alle tutorials  op internet bekeken en gelezen  en persoonlijk heb ik mijn idee over MBD. Waar ik naar op zoek ben, zijn getuigenissen van mensen die MBD gebruiken om de + en – te kennen voordat ze contact opnemen met een verkoper.

Dank u  en moge de kracht bij u zijn.

Hallo

Ik weet niet zeker of je hier veel feedback zult krijgen op dit product! Misschien kun je je geluk beproeven op het officiële SolidWorks-forum als Engels geen probleem is!

@ PL,

laten we zeggen dat ik na 2 of 3 biertjes heel goed Engels spreek en aangezien ik aan de grens  met België  ben, is bier het het beste.

Geen grapje, ik kom er wel mee maar meer niet, ik ga nog steeds mijn geluk beproeven.

Moge de kracht met je zijn.

6 likes

Bekijk deze video alvast:

https://www.youtube.com/watch?v=yLLpb2pRI_0

En op het officiële forum zijn hier de onderwerpen die er al over praten:

https://www.google.com/search?q=solidworks%20mdb&oq=solidworks%20mdb&sourceid=chrome&from=coli&gws_rd=ssl#q=solidworks+mbd+forum+site:forum.solidworks.com

@PL Ik keek naar uw links en dank u en het bevestigt mijn gedachte dat ik het later zou uiten om andere sprekers niet te beïnvloeden  .

Als een persoon uit de lynkoa-gemeenschap  MBD gebruikt, zou hij het ermee eens zijn dat ik hem een plaatwerk geef en dat hij een MBD-document voor me maakt .

Bedankt.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

Persoonlijk denk ik dat MBD nuttig kan zijn bij pure verspaning (aangezien machinisten nu direct in CAD/CAM werken).

Aan de andere kant, voor plaatwerk en mechanisch gelast metaalwerk vind ik het gemiddeld (tenzij het geen plaatwerk is maar alleen snijden/ponsen).

Na het gebruik van dit soort software hangt veel af van de mensen die je van tevoren hebt. Als ze echt bereid en enthousiast zijn over nieuwe technologieën, kan het goed zijn als je omringd bent door toekomstige gepensioneerden die moeite hebben om hun e-mailinbox te openen. Dat is voor de coaching.

Daarna, op het niveau van de man voor zijn machine, kan het nog moeilijker zijn om over te komen (omdat er plotseling geen papieren ondersteuning meer is of je drukt je 3D-pdf opnieuw af en de interesse begint beperkt te worden in vergelijking met het goede oude plan)

4 likes

Hallo

Ik ga deze MBD-post sluiten. Mijn conclusie, niet veel mensen gebruiken het, gezien het kleine aantal reacties op de post  in seconden, ik denk dat het, net als @froussel , misschien goed is voor bewerkte onderdelen, maar voor plaatwerk is het volkomen ongepast. Daarnaast is het wel zo dat je onderaannemer uitgerust moet zijn want geen papieren plannen meer. Dus de conclusie die ik aan mijn management zal geven, is om deze weg te laten vallen omdat deze niet is aangepast aan ons bedrijf.

Dank u voor uw deelname en moge de kracht met u zijn.

1 like