Solidworks: meervoudige tekening

Hallo

Allereerst de beste wensen voor dit jaar 2015.

Helaas voor mij begint dit jaar met een paar valkuilen:D

Ik werk onder SW 2014 Premium en mijn missie is om de basiskaarten en andere grafische charters voor mijn ontwerpbureau op te zetten.

Ook werken we onder AutoCAD, waarbij we soms de details van meerdere onderdelen op dezelfde tekentafel produceren. We hebben daarom besloten om een "hoofd" cartouche te maken met de informatie die gemeenschappelijk is voor alle delen van het plan; en een "vliegende" cartouche geassocieerd met het detail van elk stuk met vermelding van de Rep van het detail, de aanduiding, het materiaal, de verf... (met andere woorden, 6 stuks op het plan > 1 "hoofd" cartridge en 6 "vliegende" cartridges).

Onder AutoCAD is er geen probleem bij het maken van de "vliegende" cartridges. Kopieer en wijzig indien nodig de waarde van de attributen van het blok.

Onder SW weet ik niet hoe ik het moet doen en weet ik zelfs niet of het mogelijk is door te voorkomen dat ik alle eigenschapsattributen voor elk deel van hetzelfde bord aanmaak.

Mijn vraag is dus de volgende: Is het mogelijk om onder SW de "vliegende" cartouche te associëren met een aanzicht van het deel waarvan we willen dat het de eigenschappen aanneemt (en niet de eigenschappen van het eerste ingevoegde aanzicht)?

Rémi

Gelukkig nieuwjaar ook voor jou.

Persoonlijk denk ik dat ik een "vliegende cartridge" blok zou maken met notities die verwijzen naar de eigenschappen van het onderdeel (de eigenschappen van de onderdelen kunnen heel snel worden gemaakt met behulp van slimme eigenschappen of de custom property editor).

Dan hoef je alleen nog maar dit blok toe te voegen aan het detailstuk.

1 like

Hallo

Ik zie maar één oplossing: nomenclaturen instellen die verband houden met elke weergave (die zal fungeren als een vliegende cartridge). Maar de details zullen handmatig moeten worden geïdentificeerd.

@+

3 likes

Ik zou doen zoals Coyote.

Door een bubbel toe te voegen om de onderdelen te identificeren.

Zie afbeelding (snel gedaan...)

multivue.png

Hallo

Sommige van mijn collega's voelen zich niet erg op hun gemak met de vastgoededitor, dus ik zal de Coyote-methode gebruiken.

En misschien geef ik ooit een training aan mijn collega's:D

Bedankt voor je antwoorden;)

Rémi